• Anonym

Hur ha sex under graviditet?

Hej!
    Är gravid i vecka 26. Nu har min lust börjat dala lite, känner mig stor, tjock och sååå trött.
    Min sambo har däremot lika mycket sexlust som innan.
    Jag tycker att det är jättejobbigt när man känner bebisen sparka under sexet. När de blir stötigt blir jag illamående, känner mig verkligen gnällig under akten då vi hela tiden måste byta ställning osv.

I vanliga fall älskar jag att tillfredsställa min man oralt men sen jag blev gravid tycker jag att lukter och smaker inte alls är det samma som förut. När han kommer i munnen på mig vill jag bara kräkas :( Har en del sura uppstötningar och får liksom kräksmak i munnen. När jag berättade detta för honom igår blev han jätte ledsen och tyckte att jag var elak. :(

Tycker att det är jobbigt att se magen skulle helst vilja ha t-shirt på mig under akten men de vill inte min man.

Känns som hur vi än gör blir det bara obehgaligt... :(
    Är så ledsamt, några tips? Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Hur ha sex under graviditet?
  • Aigoo

När jag blir gravid, och hamnar i samma sits som du, så kommer jag göra det iallafall...
    Dels för hans skull, och vem vet, man kanske blir påtänd, under sexet :)

• Placebo

Alltså, du ska inte göra saker mot din vilja, varken som gravid eller ickegravid.

Angående oralsexet så får han väl ha lite förståelse för att du mår illa av det just nu och således inte komma i din mun.

Ha sex i mörker om det inte fungerar med nåt på överkroppen, annars köper du en snygg negligé så möts ni halva vägen.
    Tycker faktiskt att karlarna får ta lite hänsyn under dom 9 månaderna kvinnan är gravid.
    I övrigt gäller det väl bara att hitta bra ställningar där magen inte är i vägen. Att rida är en bra idé.     

• Anonym
    Placebo skrev 2012-03-09 10:46:56 följande:
    Alltså, du ska inte göra saker mot din vilja, varken som gravid eller ickegravid.

Angående oralsexet så får han väl ha lite förståelse för att du mår illa av det just nu och således inte komma i din mun.

Ha sex i mörker om det inte fungerar med nåt på överkroppen, annars köper du en snygg negligé så möts ni halva vägen.
    Tycker faktiskt att karlarna får ta lite hänsyn under dom 9 månaderna kvinnan är gravid.
    I övrigt gäller det väl bara att hitta bra ställningar där magen inte är i vägen. Att rida är en bra idé.     
  • glad i livet
    Anonym skrev 2012-03-09 10:31:23 följande:
    Hej!
    Är gravid i vecka 26. Nu har min lust börjat dala lite, känner mig stor, tjock och sååå trött.
    Min sambo har däremot lika mycket sexlust som innan.
    Jag tycker att det är jättejobbigt när man känner bebisen sparka under sexet. När de blir stötigt blir jag illamående, känner mig verkligen gnällig under akten då vi hela tiden måste byta ställning osv.

I vanliga fall älskar jag att tillfredsställa min man oralt men sen jag blev gravid tycker jag att lukter och smaker inte alls är det samma som förut. När han kommer i munnen på mig vill jag bara kräkas :( Har en del sura uppstötningar och får liksom kräksmak i munnen. När jag berättade detta för honom igår blev han jätte ledsen och tyckte att jag var elak. :(

Tycker att det är jobbigt att se magen skulle helst vilja ha t-shirt på mig under akten men de vill inte min man.

Känns som hur vi än gör blir det bara obehgaligt... :(
    Är så ledsamt, några tips? Hur gjorde ni?
    Låt bli att ge honom oralsex just nu om du mår illa av det. Gör det som behövs för att du ska känna dig bekväm med din nya kropp.
    Om du kan ligga på sidan kanske ni kan skeda och han ta dig bakifrån så att säga?,
    Hittta en ställning som är bekväm för dig och bebisen.

Gör inget som känns obehagligt för dig!
  • Anonym (Man)

För oss var det så att när min fru väntade våra båda första barn så upphörde sexlivet några månader in i graviditeten. När hon väntade tredje barnet hade vi samlag fram till en månad före förlossningen, men ganska sällan, kanske 10-12 gånger under hela graviditeten. Dessutom tillfredsställde hon mig med handen några gånger. Oralsex kunde ha varit ett bra komplement, men det hörde inte till vår repertoar då ännu. För min del var detta ok, som man får man anpassa sig till sin gravida partner.

• Ant3
    Aigoo skrev 2012-03-09 10:43:13 följande:
    När jag blir gravid, och hamnar i samma sits som du, så kommer jag göra det iallafall...
  • Anonym

Tack för tipsen. Att skeda är absolut det som fungerar bäst just nu.
    Rida fungerar inte, då är magen verkligen i vädret.

Någon som varit gravid och fått det att fungera bakifrån? Har liksom provat att bulla upp med kuddar under magen för att det inte ska bli så obehagligt och stötigt. Finns det andra tips?

Känner mig verkligen som en helt annan person, vill inte alls ha några hårda tag, fräcka ord osv. som jag vanligtvis gillar. Nu vill jag ha super lååångt förspel, innerligt och romantiskt.
    Någon som varit med om samma under graviditet? Kommer den vanliga lusten tillbaka?
    Känner mig allt annat än porrig just nu. Vet att han tycker att det är skittråkigt att ha långsamt och innerligt sex utan snuskigt prat osv. :(

• Anonym
    Aigoo skrev 2012-03-09 10:43:13 följande:
    Självklart vill jag ha ett fungerande sexliv med min man, är ju därför jag startade tråden ;)

Är snarare tvärtom, jag är kåt från början sen mitt under akten kan jag känna bebis röra sig och då känns det liksom bara äckligt. Typ som att vårt barn är med. Känns helt skumt!
  • glad i livet
    Anonym skrev 2012-03-09 11:54:23 följande:
    Tack för tipsen. Att skeda är absolut det som fungerar bäst just nu.
    Rida fungerar inte, då är magen verkligen i vädret.

Någon som varit gravid och fått det att fungera bakifrån? Har liksom provat att bulla upp med kuddar under magen för att det inte ska bli så obehagligt och stötigt. Finns det andra tips?

Känner mig verkligen som en helt annan person, vill inte alls ha några hårda tag, fräcka ord osv. som jag vanligtvis gillar. Nu vill jag ha super lååångt förspel, innerligt och romantiskt.
    Någon som varit med om samma under graviditet? Kommer den vanliga lusten tillbaka?
    Känner mig allt annat än porrig just nu. Vet att han tycker att det är skittråkigt att ha långsamt och innerligt sex utan snuskigt prat osv. :(
    Min erfarenhet är att sexlusten kom och gick under graviditeten, de första 7 månaderna var jag inte spec intresserad men hade lite sex då och då. Sen blev jag sexgalen en stund , min man fick glatt ställa upp fast magen var som ett hus..
    Efter graviditet och amning så blev sexlivet toppen igen .

Du är ju full av hormoner nu,..du kommer säkert känna igen dig sen när du har dina normala hormoner igen. Din karl får ha lite tålamod och ha lite annorlunda sex med dig just nu, han slipper iaf illamåendet och stor tung mage...
  • Anonym (också man)

Nu gissar jag bara hej vilt, men det är ju inte en direkt liten förändring av kroppen som sker i kroppen när man är gravid så att lukter och smaker upplevs annorlunda än innan hade jag inte tyckt var så konstigt faktiskt.

• Jeff

Vi kör bakifrån eftersom ingen av oss vill se magen nu när jag är höggravid, det känns konstigt för oss båda att påminnas om att vår bebis ligger där. Jag har nattlinne på mig.

Däremot mådde jag dåligt fram till v 14 och då blev det ju inget sex alla. Jag tycker absolut inte du ska göra något du inte vill!! Är detta inte en period då du vill ha sex måste han helt enkelt acceptera det. Vill han ha sex får att definitivt acceptera om du vill ha en t-shirt på dig, han har inte riktigt rätt att bestämma över dig på det sättet. Sex har man med gemensam vilja. Om du mår illa av stötarna och dessutom tycker det är obehagligt att känna bebisens rörelser så måste du faktiskt inte ha sex.

• Anonym
    glad i livet skrev 2012-03-09 11:59:50 följande:
    Min erfarenhet är att sexlusten kom och gick under graviditeten, de första 7 månaderna var jag inte spec intresserad men hade lite sex då och då. Sen blev jag sexgalen en stund , min man fick glatt ställa upp fast magen var som ett hus..
    Efter graviditet och amning så blev sexlivet toppen igen .

Du är ju full av hormoner nu,..du kommer säkert känna igen dig sen när du har dina normala hormoner igen. Din karl får ha lite tålamod och ha lite annorlunda sex med dig just nu, han slipper iaf illamåendet och stor tung mage...
    Åh det känns ju hoppfullt! Har gått lite upp och ner hittills, i början mådde jag för dåligt för att göra annat än att sova.. Sen kom lusten rejält efter att illamåendet försvunnit men nu trodde jag att det bara skulle bli mindre och mindre lust desto större man blev. Men det är kanske inte tvunget då :) Wiho! 
  • Ant3
    Anonym skrev 2012-03-09 11:54:23 följande:
    Min dotters mamma var också så under graviditeten, innan hade vi rätt hårt sex och var uppkäftiga men hennes intresset för det försvann under graviditeten.. det blev mer vaniljsex, med florsocker på -.- men å andra sidan vet jag inte om jag faktiskt hade kunnat örfila upp och kalla tjejen som vänta mitt barn för slyna Tungan ute
  • Anonym
    Ant3 skrev 2012-03-09 12:25:42 följande:
    Min dotters mamma var också så under graviditeten, innan hade vi rätt hårt sex och var uppkäftiga men hennes intresset för det försvann under graviditeten.. det blev mer vaniljsex, med florsocker på -.- men å andra sidan vet jag inte om jag faktiskt hade kunnat örfila upp och kalla tjejen som vänta mitt barn för slyna Tungan ute
    Exakt så är det!

Min man har inga problem med detta, men jag vill verkligen inte det nu...
    Hur blev det sen då? Kom hennes gamla jag tillbaka när hon fick tillbaka sin vanliga kropp osv?
  • Ant3
    Anonym skrev 2012-03-09 12:42:20 följande:
    Exakt så är det!

Min man har inga problem med detta, men jag vill verkligen inte det nu...
    Hur blev det sen då? Kom hennes gamla jag tillbaka när hon fick tillbaka sin vanliga kropp osv?
    När kroppen återhämtade sig och den nya vardagen föll på plats blev hon mer som vanligt. Det svåra var att få det fungera i praktiken. Tillfällena minskade, vi blev ofta avbrutna och hade lite svårt att släppa loss.. men lusten och viljan fanns.

Det kommer säkert lösa sig för er =) och din kille verkar ju inte ha svårt att göra skillnad på dig som mamma och flickvän. Han vill ju fortfarande ta dig på samma sätt och det kommer säkert underlätta sen när ni kan börja hitta tillbaka det gamla sexlivet!
  • Anonym

Låter ju hoppfullt! :)

• Anonym

Bakifrån går helt bort för mig. Gillar det inte direkt annars heller men senast fick jag fruktansvärt ont i fogarna.

• MommyOf2

Jag förstår dig helt!
    Men min man är jätte förstående. Jag ville inget de 3 första månaderna sen extremt mycket i 4 månader sen har det varit mindre nu de sista 2 månader...
    Den stora Magen, illamående, svullna händer och ben, trötthet, baby sparkar, hormoner...allt detta spelar en stor roll i sexlivet under en graviditet. Både du och din man måste förstå det och veta att det blir som innan igen, förr eller senare.

• Anonym
    MommyOf2 skrev 2012-03-11 15:35:51 följande:
    Jag förstår dig helt!
    Men min man är jätte förstående. Jag ville inget de 3 första månaderna sen extremt mycket i 4 månader sen har det varit mindre nu de sista 2 månader...
    Den stora Magen, illamående, svullna händer och ben, trötthet, baby sparkar, hormoner...allt detta spelar en stor roll i sexlivet under en graviditet. Både du och din man måste förstå det och veta att det blir som innan igen, förr eller senare.
    Tack för kloka ord.
Svar på tråden Hur ha sex under graviditet?