• Nallemajatjejen

Vart hittar man riktigt små plastburkar?

Är det någon som vet vart man kan hitta små plastburkar med lock som är på 1-2 dl? Gärna runda. Har från Tupperware men de säljer inte dem längre.
    Ska ha till hemlagad barnmat tänkte jag. Istärningarna tycker jag är försmå eftersom våran dotter redan nu äter mer än det

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-19 19:53:14:
    Uppdaterar här eftersom många verkar missa mitt inlägg i tråden.
    Köpte burkar på Biltema som var på 2,5 dl.
    De kostade 9.90 för 6 st. Lite stora än så länge men kommer nog snart bli lagom. Man måste ju inte fylla dem helt heller.

• Svar på tråden Vart hittar man riktigt små plastburkar?
  • nelly 1

Köpte ett storpack med plastburkar på ikea där det var säkert 10 burkar i den storleken.
    Dom var precis lagoma att frysa barnmat i. ska kolla om dom finns kvar. återkommer med länk i såfall.

• Nallemajatjejen

kollade sist jag var på ikea men hittade inga

• LR75

Jag har köpt ett 6-pack med plastburkar med lock på Barnubutiken på Karlavägen i Stockholm. Märket är "The First Years" och priset var överkomligt. Jag har dom i frysen, kör dom i diskmaskinen samt i micron.

• LR75

Sista länken är burken som jag menar.
    Barnbuteiken har en hemsida, vet ej om den går att beställa därifrån. Men man klanske kan ringa dom om du inte bor i sthlm.

• Nallemajatjejen

Nu hittade jag ett ställe.
    De hade 2,5 dl på biltema 6 st för 9.90

• Nallemajatjejen

LR75
    De var kanske lite fräckare än biltemas men jag undrar om man kommer lika billigt undan

• lyckliga jag

Jag har oxå letat efter Burkar, Men har inte hittat några bra. Så jag åter använder barnmats burkar . går kanon. Bara att ta ut och värma. och gratis är det oxå.

Svar på tråden Vart hittar man riktigt små plastburkar?