Hur fördelar ni loven?
Mina bonusbarn är hos oss fre-tisdag varannan vecka. Vi ska dela loven för att barnen och min man ska ta igen tid med varandra men mamman menar då att vi måste ha barnen korta perioder (max en vecka) i stöten medan hon ska ha dom mellan 1-3veckor i stöten. Hon menar på att de mår dåligt innan de ska åka till oss mer än en vecka och hon måste ställa upp för barnen och se till att de inte är här längre. Hon säger att hon inte klarar av att ignorera barnens reaktioner.... Till oss säger barnen absolut ingenting som tyder på att de inte vill vara här en vecka eller mer. Barnen är 7 och 10år.
Vi ser tvärtom att barnen mår väldigt bra och slappnar av när de är här hemma längre perioder. Detta har vi påpekat men det ignoreras totalt.
Jag tror uppriktigt sagt att det är mamman som har stora problem att vara ifrån barnen mer än en vecka. Vi har föreslagit att träffas för att diskutera detta men det vill inte mamman. Hon brukar se sin åsikt som den enda åsikten. Har aldrig, under mina tre år som bonusmamma till hennes barn, velat lyssna på någonting som har med våra tankar eller uppfattningar om barnen och allt runt barnen så som skola, fritidsaktiviteter, hälsa, utveckling, uppfostarn.
Hur brukar ni dela på loven?
Hur kommunicerar ni kring barnen?
Brukar bonusföräldern vara aktiv i samtalen kring barnen?
Att vara separerad pappa med barn och bonusmamma innebär i min värld att man har massa skyldigheter men inga rättigheter.... Barnen har rätt till sin pappa och att mamman motarbetar detta är så sjukt och ledsamt.