• ManMa

Stokke Tripp trapp

Är det någon som vet hur gamla stokke tripp trapp som funkar med newborn-setet och baby-setet. Jag har läst att newborn-baby bara funkar på stolar som är nyare än -03, men andra säger att det funkar på alla stolar oavsett ålder. Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Stokke Tripp trapp
  • Humhum

Hej!
    Vi har en stol som är inköpt 2000 och på den passar babyinsatsen alldeles utmärkt! Jag kan inte tänka mig att åldern på stolen spelar någon roll, stolens design har ju inte ändrats!

• ManMa
    Humhum skrev 2012-03-10 09:51:13 följande:
    Hej!
    Vi har en stol som är inköpt 2000 och på den passar babyinsatsen alldeles utmärkt! Jag kan inte tänka mig att åldern på stolen spelar någon roll, stolens design har ju inte ändrats!
    Tack! Då ska vi se om någon har provat newborn-setet på en äldre stol. Men ett steg i rätt riktning!
  • stormfågel

Jag tror tyvärr precis tvärt om, jag har hört att de inte funkar på äldre stolar.

Vi löste det så att vi köpte enkla billiga ikeastolar (för 100 kr) som vi hade de första månaderna i stol. Sen funkade det bra med bygleln som hör till de äldre stolarna (och ikeastolen blev en bra resestol då man kan ta bort benen).

• Tesselajnen

Well, Stokkes egna hemsida säger följande:

*The Tripp Trapp® Baby Set can be used with all Tripp Trapp®'s produced from 05/2003 with serial numbers beginning 3, 4 or 5 and all new Tripp Trapp® Exclusive chairs.

och för newborn:

* Fits any Tripp Trapp® chair 
      produced after May 2003

Så jag skulle tolka det som de har gjort någon förändring på stolens mekanik när man sätter fast seatsen som gör att de antingen inte funkar alls eller att säkerheten inte är densamma.

• ManMa
    Tesselajnen skrev 2012-03-10 11:42:19 följande:
    Well, Stokkes egna hemsida säger följande:

*The Tripp Trapp® Baby Set can be used with all Tripp Trapp®'s produced from 05/2003 with serial numbers beginning 3, 4 or 5 and all new Tripp Trapp® Exclusive chairs.

och för newborn:

* Fits any Tripp Trapp® chair 
      produced after May 2003

Så jag skulle tolka det som de har gjort någon förändring på stolens mekanik när man sätter fast seatsen som gör att de antingen inte funkar alls eller att säkerheten inte är densamma.
    Precis, det har jag också läst. Men när jag var till återförsäljaren sa hon att det funkar visst med baby-set och newborn-set på äldre modeller. Så jag tänkte kolla här om någon har praktisk erfarenhet.
  • ElinLF

Tyvärr funkar det inte på äldre stolar. Vet inte vilket år det funkar ifrån. Jag har två gamla stolar och skulle sätter på baby-bygeln, men glappet mellan ryggstöden för för litet. Bygeln skall kilas in där och det går enbart på "nya modeller"

• Fedor

Vi har en Stokkestol från 1980 och newborntillsatsen passar, dock utan att "låset" fäster. Den övre träbalken för ryggstödet är bredare på äldre stolar och därför kan inte låset fästa.

Svar på tråden Stokke Tripp trapp