• Anonym (ung mamma)

Kissar på mig när jag skrattar

Jag är bara 27 år gammal väntar mitt 5 barn till hösten. men när jag fick mitt 3dje barn så vart jag slapp i ringmuskeln så fort jag skratta så kissa jag på mig och ibland när jag och min man har sex o ja får skratt atack så kastar jag bort honom för ja vet att det kommer att komma kiss. Jag skäms och jag tycker detta är så jävla pinsamt och jag dör häldre än att prata om detta öppet alltså jag mår så jävla dåligt över detta. 
    Vad ska jag göra?? 

• Svar på tråden Kissar på mig när jag skrattar
  • Anonym (ung mamma)

någon?

• Anonym (samma vid hosta)

Har samma problem som du fast vid hosta. Tycker det är jättepinsamt och har tränat knipövningar till förbannelse.

Alldeles särskillt jobbigt är det just nu då jag är jätteförkyld med en djävulsk hosta. Går runt med binda här hemma så jag inte riskerar att det kommer på möblerna om jag inte hinner eller kan knipa. 

• Anonym (ung mamma)

tycker inte det hjälper med knipövningar 

• Anonym
    Anonym (ung mamma) skrev 2012-03-09 21:35:51 följande:
    Jag är bara 27 år gammal väntar mitt 5 barn till hösten. men när jag fick mitt 3dje barn så vart jag slapp i ringmuskeln så fort jag skratta så kissa jag på mig och ibland när jag och min man har sex o ja får skratt atack så kastar jag bort honom för ja vet att det kommer att komma kiss. Jag skäms och jag tycker detta är så jävla pinsamt och jag dör häldre än att prata om detta öppet alltså jag mår så jävla dåligt över detta. 
    Vad ska jag göra?? 
    Knipövningar måste man nog göra efter varje förlossning man kan ju göra det under graviditeten också. Jag har samma problem jag var väl en slappis innan med men nu är det lite värre. Jag tycker speciellt att det är jobbigt när jag ska vara på fest och någon berättar något roligt så händer det en olycka. Man måste ju ibland skoja till det och säga till sin partner att man kanske ska låna lillpluttens blöjor.
  • Anonym (samma vid hosta)

Nej inte nämnvärt. Eller så har jag inte fattat ett dugg hur man skall göra. Det som brukar funka för mig är att jag liksom kniper ihop med benen eller sätter dem i kors. Men när jag som nu hostat rejält i ett par dagar så hjälper inte det heller. Tur jag inte skall iväg någon stans.

Egentigen är man ganska dum som inte söker hjälp för problemet. Men som sagt det är ju pinsamt att ta upp även med en läkare och min områdesläkare är både ung och snygg.

• Anonym

Har hört talas om att det kan bli så efter man fött barn (Hat själv inte varit med om det, men en bekant). Hon däremot skulle/ska (vet inte om det är gjort) opereras för att det skulle bli "normalt" igen. Dock så hade hon det "ännu värre" eftersom det kunde komma utan förvarning, alltså bara av att kolla på tv mm..

• Anonym (ung mamma)

Jag har prövat att knipa ihop benen eller sätta dom i kors men det spelar lixom ingen roll för har det kommit utanför urinröret så rinner det bara längs hela benet och har det satt igång så stoppar det lixom inte direkt häller utan det kan lixom bli en sjö. Sist när det hände var när jag och min hade sex ja putta bort honom och ljög för honom att jag fick en stor orgasm och slängde en handuk runt mig och golvet för att torka upp den stora pölen och sen gå till duchen. Jag lider för detta och jag är rädd att det blir värre nu efter mitt 5:te barn :(

• Anonym (ung mamma)
    Anonym skrev 2012-03-09 22:03:36 följande:
    Har hört talas om att det kan bli så efter man fött barn (Hat själv inte varit med om det, men en bekant). Hon däremot skulle/ska (vet inte om det är gjort) opereras för att det skulle bli "normalt" igen. Dock så hade hon det "ännu värre" eftersom det kunde komma utan förvarning, alltså bara av att kolla på tv mm..
    Blev hon helt återställd efter operationen? precis som innan man fött barn?
  • Anonym (Knip massor!)

Jag tyckte att jag hade bra knip både före och efter förlossningen, men efter ett hårt träningspass med många hopp nåt år efter förlossningen insåg jag att så inte var fallet Man behöver knipträna dagligen under en längre period (mer än 6 månader tror jag att det var) för att det ska ge god effekt. Det kan vara till hjälp att söka upp en engagerad barnmorska för tips om hur man kniper på rätt sätt. Rekomenderar dig TS att läsa på tenas hemsida, läs vidare på knipbloggen.  

• solskina

Jag har kommit i ett vägskäl.
    Har bara kissat på mig när jag hostat tidigare. MEN nu när jag tränar bäckenbotten för mina ryggproblem så har det inneburit att jag fått riktig inkontinens. Jag kissar på mig vid rörelse. Mycket jobbigt.
    Jag har även varit förskyld så all hosta och nysningar mm har inte gjort det bättre. 

Jag har tid till gyn om någon vecka, det som kan ha hänt är:

Förkylningen har belastat muskulaturen så att musklerna orkar helt enkelt inte. (har aldrig hänt förr).
    Åldern 42år kan ha betydelse.
    Tränat förhårt 15x3 morgon och kväll, kan göra att musklerna är utpumpade resten av dagen. 
    Eller så har jag problem med bindväven. (som jag 80% säker på att jag har).

Köpte tena ihop med noskapin kändes inte så skäming som jag trodde det skulle göra. Jag tycker det är jobbigt men vi kvinnor måste tordas tala om det. Jag är emot alla form av tabu men här måste jag kämpa. 

• Anonym
    Anonym (ung mamma) skrev 2012-03-09 22:06:34 följande:
    Blev hon helt återställd efter operationen? precis som innan man fött barn?
    Det vet jag faktiskt inte? Men kan höra efter :)
  • Monica02

Jag har bara fött ett barn men det var en väldigt svår förlossning och jag är inte förvånad över att jag blev inkontinent efteråt. Det började några månader efteråt och blev sen värre och värre. En gång var jag förkyld och hade hosta och då bara rann det, det var hopplöst. Sprang jag började det läcka direkt eller ja, minsta ansträngning egentligen. Det hjälpte inte med knipövningar. Jag fick en remiss till kvinnokliniken från vc och gjorde först en undersökning där som var jobbig. Fick en tid för operation och blev sövd som jag bad om. Operationen var inte jobbig och den hjälpte helt. Detta var flera år sen. Har inte alls såna problem nu även om jag t ex får hosta.

• Anonym (opererad)

Det finns hjälp att få. Gå till er gynekolog och be denne skriva en remiss till en TVT-O operation. Vet ej om den utförs i hela landet men jag är opererad i Sthlm på St Göran. Operationen tar tio minuter och du kan gå hem så fort du kunnat kissa, ca: ½  -1 timme. Det är ett band som urinröret hängs upp på. Ingen smärta alls efteråt, hade kunnat gå och jobba direkt. Jag har idag inga som helst problem längre, det är som natt och dag. 

• Anonym (ung mamma)

Okej kanske ska pröva det efter jag fött mitt 5 barn nu så att man slipper skämmas för detta är ju mycket pinsamt specielt om man råkar göra detta när man har sex till exempel med min man då som har hänt vid 1 tillfälle jag höll på att dö han fråga va som hände och jag skyllde på att jag kom sen var det inget mera med det men de stoppa fan aldrig att rinna det var ju det som var jobbigate... Men ska som sakt prata med min barnmorska nu när jag ska dit nästa gång att jag vill göra en sån operation efter mitt barn har kommit ut.. 

• solskina

Jag fick operera mig om jag ville.

Men till mig sa han att sådana operationer gör man bara en gång och dom håller i ca 3-4 år.
    Är det någon information ni fått?
    Man kunde operera igen men det är svårare, att den blir lyckad.
    Han tyckte att jag var lite för ung, men jag fick bestämma själv.  

Svar på tråden Kissar på mig när jag skrattar