• majskroken

Hur bildsöker man på Google?

Jag har hört flera som säger att man kan göra någon form av bildsök på google och undrar om någon kan förklara för mig hur man gör?

Har svårt att komma på exempel men t.ex. om man ser en bild på en blogg så kan man kopiera (?) den och göra ett bildsök för att se om blogginehavaren tagit bilden från google.

Är hur dålig som helst på att förklara men någon kanske förstår vad jag menar?     

• Svar på tråden Hur bildsöker man på Google?
  • germx

En annan variant, om man vill kolla upp lite vart en bild kommer ifrån är att använda tineye.

Det är en liknande funktion, fast ger lite annat resultat, det är ju bara att testa båda. Fast tineye verkar ligga nere nu.

• DataProffs1

Skippar du Google och använder BING.COM som sökmotor (Klicka på inställningar upptill och välj de språk och välj filtreringsnivå)

På bing har du "Bilder" ovanför sökfältet..
    Klicka där, fyll i söktermen och tryck enter..

Bara bilder!

"Google is shit, Bing is King!"   

Sveriges BÄSTA INSTALLATIONS GUIDER FÖR WINDOWS 7, Hämta GRATIS på www.WinGuider.se//page4.html
  • katalysator
    DataProffs1 skrev 2012-03-13 08:55:49 följande:
    Skippar du Google och använder BING.COM som sökmotor (Klicka på inställningar upptill och välj de språk och välj filtreringsnivå)

På bing har du "Bilder" ovanför sökfältet..
    Klicka där, fyll i söktermen och tryck enter..

Bara bilder!

"Google is shit, Bing is King!"   
    Men det var ju inte det som TS vill göra. Den där funktionen finns även om man googlar och klickar på "Bilder".

TS: Gå in på www.google.se/imghp och klicka på kameraikonen i sökfältet, så kan du söka genom att ladda upp en bild istället för att skriva in text.
Svar på tråden Hur bildsöker man på Google?