• Anonym

Min flickvän slog min mamma.

Min tjej vill inte träffa mina föräldrar, eller rättare sagt min mamma, på grund av något som hände igår.
    Jag och min flickvän åt middag hemma hos mina föräldrar. Under middagen var stämningen ganska jobbig, eftersom min mamma anklagade min flickvän för massa saker och min flickvän anklagade mamma tillbaka. Strax efter att vi ätit klart sitter pappa och jag i vardagsrummet och pratar. Då hör jag massa buller från hallen samt att min flickvän skriker.
    När jag kommer in i hallen ser jag att min flickvän ligger typ ovanpå min mamma och slår henne (inte med knutna nävar, men typ örfilar).
    Direkt efter att jag och min pappa separerat dem går min flickvän ut ur lägenheten och smäller igen dörren så hårt hon kan. Direkt efter att min flickvän gått sa mamma att hon tänkte polisanmäla henne. Rynkar på näsan

Nu har min tjej sagt att hon inte tänker träffa min mamma mer, men att hon inte har något problem med min pappa (pappa och flickvännen har kommit väldigt bra överens ända sedan de träffades första gången). Detta innebär att t ex när vi ska fira jul, vilket vi alltid gör ihop så ska antingen mamma eller min flickvän inte närvara.

Jag skäms extremt mycket över min tjej, visste inte om jag skulle be om ursäkt, eller vad jag skulle säga till min mamma efter slagsmålet. Jag vill ju att detta ska lösa sig, vill inte att min mamma inte ska polisanmäla min tjej.

Samtidigt känns det som om jag tar min tjejs sida sviker jag mamma och vice versa. Har sagt åt min flickvän att hon ska ringa till mamma och be om ursäkt, men det tänker hon inte göra verkar det som. Någon som varit i samma sits och har några råd på vad jag kan göra? Just nu är jag så nervös att jag måste göra något, försöker plugga, men tankarna är på det som hände igår.

Ber om ursäkt för att inlägget är ostrukturerat.

• Svar på tråden Min flickvän slog min mamma.
  • MickeN1973

Hur kommer det sig att din mamma anklagar din tjej för saker?  

Varför skäms du inte över din mamma?   

• Freijah

Blod är tjockare än vatten.
    Jag skulle ALDRIG I HELVETE acceptera att min partner skulle ge sig på min förälder med nävarna.
    Inte en chans.

Finns många vettiga människor där ute så man ska inte nöja sig med mindre.

♥ 2010-11-23 ♥
  • Anonym

Nu vet inte jag vad som har hänt mer än det som står. Men varför anklagar du endast din flickvän för händelsen? Ja, hon slog din mamma, men de är två om att försätta sig i den situationen.

• Tygtiiger

Gör slut. Man ska inte leva med någon som tar till nävarna på det viset när hon eller han tappar besinningen. Nästa gång är det kanske dig hon flyger på. 

Krupke, we've got problems of our own!
  • Fiona M

om att det var dags att byta flickvän alltså.
    väld är aldrig OK. 

• Schweppes

Nu har jag ju ingen aning om vad som sas mellan dem men våld är ALDRIG ok oavsett. Gör slut med henne!

• Nape

Men oj, vilken jobbig situation!

Varför anklagade din mamma flickvännen? Egentligen borde någon sattit stopp för det direkt där. Även om det är ens föräldrar och man har respekt för dem är det helt ok att resa sig upp och säga "vi går nu, det här känns inte ok". Och så går man.

Hur är din flickvän vanligtvis? Det är ganska (och det var ett milt ord) grovt att slå någon. Har hon gjort något sådant tidigare? Jag har blivit sur på många personer tidigare (till och med blivit mobbad på arbetsplats) men aldrig slagit någon. De flesta av oss har ganska strikta "spärrar" och har till och med svårt att slå tillbaka i självförsvar.

Måste du välja sida då? DU har inte gjort något fel utan det är din mamma och flickvän som verkligen betedde sig märkligt. Du firar jul var du vill- kommer inte den ena personen är det inte DITT fel.

Angående en polisanmälan- well, inte ditt problem. Du behöver inte ens vittna, då båda parter är närstående till dig. Båda är vuxna.

Det enda du _ska_ göra är att rannsaka dig själv angående din flickvän. Vill du leva tillsammans med en som tar till nävarna? Har hon lätt för att bli så arg att hon inte vet vad hon gör? Om du skulle provocera henne- skulle hon slå dig? Anledningen till varför jag ber dig tänka på det är din framtid- om ni skaffar barn vill du ha en stabil och bra person som mamma till dina barn. Barn provocerar, man kan bli extremt frustrerad och förbannad på dem. Men man får aldrig slå.

• Anonym

Vad är det för barn du är ihop med? eller för totalt psykfall?

Ingen normal vuxen människa som har fungerande känsloliv ger sig på en annan vuxen på det sättet, att börja slåss, det är så sjukt!!! Sen att man gör det mot någon man känner, ens killes mamma, det är så sjukt att det inte finns någon som helst respekt där.  VÅLD ÄR ALDRIG OK!

Hade det bara varit att dom anklagat varandra för saker så får man ta itu med det, prata med sin mamma, prata med sin flickvän, oavsett så måste dom acceptera varann. Men nu...efter att din tjej tappat huvudet totalt. Nej, det är ingen tjej för dig. Hon behöver hjälp.

Svar på tråden Min flickvän slog min mamma.