• Conza

Restaurang Stockholm

Hej! Vet inte om jag skriver i rätt forum men familjeliv verkade ha bra medlemmar som har vettiga svar! Iaf till frågan är en vilsen skåning i stora staden Stockholm och ska se melodifestivalen med min sambo! Vi tänkte äta ute på restaurang innan och hade velat ha någon rekommendation på en bra restaurang nära Globen! Har googlat men hittar inte deras menyer någonstans så nu tänkte jag höra om där är någon som vet en bra restaurang som har god mat. Är ute efter kött, potatis, sallad, sås. som fläskfilé, schnitzel, oxfilé, kycklingfilé mm. Tycker de flesta verkar vara pizza och fisk :( Tar gärna emot tips ! Tack på förhand! MVH

• Svar på tråden Restaurang Stockholm
  • Selma1966

Restaurang nära Globen känns som det blir något billigt kvartershak. Inga direkta stadskvarter med restauranger nära även om det finns ett centrum och troligen lokala pizzerior i bostadsområdena runt om. Men de flesta följer nog strömmen och tar tunnelbanan in mot stan (söder eller city). Åk till Medborgarplatsen/Slussen/Gamla stan och promenera runt där istället. Där kryllar det av restauranger och pubar.

• Conza

Tack för svaren! Misstänkte det att det bara skulle finnas snabbkäk runt Globen :( Jo hade oxå kunnat göra det men har en schlager tokig sambo som tar år på sig att gör sig klar och hinner inte in i staden och äta :( Globen star hitta jag något som verka okej så vi får helt enkelt testa det Återigen tack MVH

• Selma1966

Globen centrum har nog en del restauranger så ni kan ju alltid gå in där!

Svar på tråden Restaurang Stockholm