• Patrik 992

olika syn på uppfostran!

Hej jag och min förra har särat på oss. Hon är boende förälder och jag ´helgpappa` Meningen var att i jan deta år skulle min son på tre och ett halvt år komma till! på fem timmars prov. Detta har funkat bra mellan mig och sonen. Men modern är strikt. ! Hon vill inte uppmuntra sonen att få tex veta att jag är fadern, hon vill inte planera om sin och vårat schema om hon ska jobba vilket resulterar i att jag får vackert lov till att vara utan min son de helger. Vi är i mars nu ! I slutet på jan skulle han få sin helgs dygnsvila hos mig. Nu är vi inne i mars och han sover inte här, han vet inte att jag är fadern. Trots att vi har ett tingsrätts beslut på detta! Hur långt får en moder gå ?? Vart går gränsen för detta makt spel! Då jag alltid har varit sjysst! Inte bråkat med henne eller sonen! Är inte kriminellt belastad eller så what so ever! Sen nu då ! i och med rubriken säger olika syn! Ja efter denna lilla info! Ni fårr hur min vardag kan se och vara. Så tänk då när sonen kommmer hit. Fem timmar lördag och jag tll sonen 1 onsdag! thats it! Så nu denna lrdag 10-03-2012 var domn här! allt jätte bra! Stolt jag är över min son! Och min nya sambo  och min son verakr komma bra överens. Dock så fick jag en tillsägelse idag! att han får bara kolla på en film om dagen! så är de! Sa hon.. Nej sa jag han får kolla på en till ! Tvär sur blev hon och började !! jahaaa detta ska jag tag upp på familje rätten! OCh jag svarade bara lungt ok do it ! Fine liksom! Vi kollade på lejon kungen och en film till! Dock så la vi puzzel samtidigt och så vidare! Allstå man är helt lost ibland! Ska vi då skriva ner allt på ett papper om hur vi ska uppfostra han på! Vi kommer ju få skriva en ny bibel! 

Ringde i alla fall advokaten direkt ! Efter dom gått! Vill ju inte tappa ansiktet framför modern ! Och allvarligt lyckades hon inte göra mig sur eller sne! Dock blev hon då det!
    Men i alla fall! Advokaten menar att jag gör rätt! låt henne domdera och styra och ställa trots att dom är mitt hus! (lgh) Men att kvinnor kan få men speciellt utnyttja detta rätt systemn det är rent utåt väggarna. Kollade statestik på wikipedia. Då om man säger Modern är som min sons. Osamarbetsvillig, vrång ochg tvär. Då är hon inte kanske rättigad till att vara en boende förälder.  Men även om då som jag har fått uppleva orättvisan. Men ändå alltid hjälp! Vilket jag har. Då slår det 45 procent till moderns fall i alla fall ! 15 % till fadern! övriga kommer jag inte ohåg! Men är dettta jämställt då???? Usch min son och jag vi har något underbart.

Vi har inte träffats på ca 2.5år! Sen närt jag väl tog tag i advokat osv tog det en mån ca sen va vi buddies för livet.! Men nu när det håller på att utvecklas till något helt underbart! Som egen tid med min soN! SÅ känns det som den största ler grus backen jagf någonsin sett och den ska man tag sig uppför springades... Tycker synd att modern kan styra över sonens rättighet så mkt! Man får inte göra så!

SÅ kortfattat!  Hur tufft ni har det Moder/Fader mfl ! Försök att bita ihop . Låt dom som jäklas med er göra det ! låt inte deras energi ens få snudda eran! Kämpa på och var rädda om barnet/barnen. Indier tycker kor är heliga , jag tycker barn är det. Krama om ert barn extra mkt! och berätta att ni älskar dom många ggr. Förklarar er riktigt att ni älskar dom också! 

En som aldrig kommer ge upp sin rättighet att få träffa och ha egen tid med sin son.

Mvh Johansson 

• Svar på tråden olika syn på uppfostran!
  • Queenie70

Om du inte träffat din son och ni inte har nån anknytning att tala om och han inte ens vet att du är pappan (?), så måste era möten ske kort till en början för att han ska få en chans att lära känna dig och att känna sig trygg, även om det är mammas fel att det blivit så.

Dock bestämmer du själv vilka regler du har hemma hos dig för barnet när han är där, så länge du tar hand om honom ordentligt. Barn i den ålder kan mycket väl greppa att det är lite olika regler hos mamma än hos pappa.

• I969

Är ni väldigt unga föräldrar? Din text låter lite snurrig och omogen.

Om mamman tar till "regler" som att sonen bara får titta på en film om dagen så kanske det egentligen handlar om att hon är orolig för att det blir väldigt stillasittande dagar hos dig? Kanske hon vet med sig att du tittar mycket på TV eller spelar spel? Så nästa gång hon kommer med regler så kan du fråga henne vad hon är orolig för? Berätta vad ni gör när ni inte tittar på TV, berätta om fina och roliga stunder, så kommer ni få det betydligt lättare. Hon undrar säkert vad ni gör.

Svar på tråden olika syn på uppfostran!