• mamma 86

snälla någon datorkunnig??

hoppas någon kan hjälp mig. det är så att jag inte längre kan öppna vissa grejer. tex om jag vill se en bild på tradera och trycker på förstorat objekt, eller på någon annan hemsida så fungerar det inte. fönstret kommer upp men det är blankt och sen så låser sig hela hemsidan och jag får stänga av och börja om från början igen. det är likadant med min webbmail och många fler.

någon som förstår vad jag menar och vad man kan göra? 

• Svar på tråden snälla någon datorkunnig??
  • mamma 86
    Whitetrash86 skrev 2012-03-10 20:36:11 följande:
    har du testat med någon annan webbläsare?

jag är såå dum när det kommer till datorer. men hur menar du? detta problemet bara uppsod plötsligt också, fattar inte varför
  • Whitetrash86

det är själva läsaren du använder för att titta/läsa hemsidorna
    om du använder tex. explorer så kan du testa crome, firefox eller liknande. bara att söka upp på google.

problemet är troligen "cookies" vilket är en lite textbaserad datafil som många webbserver använder. Om du då råkat klicka i att du inte längre tillåter detta så blockas tex då att kunna titta på bilder

• DataProffs1

"Kugghjulet" uppe till höger, välj: säkerhet,
    Finns det en "Bock" vid "ActiveX-filtrering" Avmarkera denna!

Är den redan AVmarkerad: 

Upprpa ovan men välj: "Hantera Tillägg!"

Välj att visa: ALLA TILLÄGG

Notera om något tillägg är inaktiverat, Markera det i såfall och klicka på "Aktivera"

Funkar inte det:           
    Prova att uppdatera Java: http://www.java.com/sv/ 
    samt ev. Flashplayer: http://www.adobe.com/go/getflashplayer

Stäng sedan Internet Explorer samt starta den igen för att prova...

Sveriges BÄSTA INSTALLATIONS GUIDER FÖR WINDOWS 7, Hämtas GRATIS på www.WinGuider.se//page4.html
  • DataProffs1
    Whitetrash86 skrev 2012-03-10 20:36:11 följande:
    har du testat med någon annan webbläsare?

Så! Om DIN bil inte startar på morgonen?
    Då "provar" du någon annans bil?????

Sveriges BÄSTA INSTALLATIONS GUIDER FÖR WINDOWS 7, Hämta GRATIS på www.WinGuider.se//page4.html
  • mamma 86

jag har gjort allt du skrev förutom att uppdatera flashplayer för det är likadant där som på tradera. rutan öppnas men den är blank. sen stängs sidan där jag öppnat tillägget på.. fattar inte varför

• Kooffe

Du har ingen popup blocker installerad?

eVett.se - Överlev på internet. Tips för att undvika internets faror.
  • mamma 86
    Kooffe skrev 2012-03-17 18:02:42 följande:
    Du har ingen popup blocker installerad?

nej
  • Michiyo
    DataProffs1 skrev 2012-03-13 08:48:00 följande:

men lilla du^^ hört om uteslutningsförmågan? om en novis kommer som knappt ens vet hur inställningarna fungerar så funkar det utmärkt att fråga om en annan webläsare kan visa bilderna.. då vet man ju direkt om det är en inställning i den andra läsaren som är problemet. om det fortfarande inte funkar så behöver man ju inte låta den stackarn gå igenom sitt livs helvete med att leta i inställningar och stöka..
  • Wolfclaw
    DataProffs1 skrev 2012-03-13 08:48:00 följande:

Du kanske ska tänka över ditt val av namn.
  • mamma 86

så... någon som har ett konkret tips på hur jag ska göra? förklara gärna ingående då jag inte är så bra på datorer. sjukt trött på detta problemet

• Michiyo

ladda ner google chrome... gå till google och sök på "google chrome" ladda ner och testa med det. då kanske du till och med kan lyckas uppdatera din flashplayer på köpet

• mamma 86
    Michiyo skrev 2012-03-18 19:55:23 följande:
    ladda ner google chrome... gå till google och sök på "google chrome" ladda ner och testa med det. då kanske du till och med kan lyckas uppdatera din flashplayer på köpet

har gjort båda sakerna nu.. fungerar fortfarande inte. förstår inte vad som har hänt, det har alltid fungerat. och ibland låser sig allt när jag försöker öppna en bild på tex tradera, så jag får starta om datorn
Svar på tråden snälla någon datorkunnig??