• Ulf09

Solglasögon med skärpa ?

Jag har ingen aning om detta, vet inte om det är rätt del tråd ens.. men jag chansar..

Jag undrar vad ett par solglasögon med skärpa kostar i snitt?  Så jävla jobbigt att behöva välja mellan solglasögon eller att kunna se på längre avstånd på sommaren.

erbjudande Vart bör jag kolla dessutom för "bästa pris?" kanske någon som har något erbjudande? Skulle nog behöva nya bogar till mina vanliga också. 

• Svar på tråden Solglasögon med skärpa ?
  • SIN74

Jag köpte nya glasögon förra året och fick ge 4500:-  för ett par vanlliga och ett par solglasögon med skärpa.

• Korsriddaren

Det beror helt och hållet på om du suktar efter märkesbågar eller inte, samt vad ditt synfel är. Lensway och liknande nätbutiker brukar ha bra erbjudanden, och du kan få hemskickat bågar att prova, som du sen kan returnera kostnadsfritt. Glad

• cinalind

Jag har solglasögon, dvs att linsen är färgad. Köpte dem för en billig peng, under 1000kr hos www. favoptic.se
    även smarteyes har billiga solglasögon.

• Kaffegalningen

Jag köpte mina hos Blic, då tog man vanliga glasögon och valde till mörka glas. Vill man ha smala glas är det dyrt men går det bra med flaskbottnar går det på under 1000.

• tingi

Lite som att fråga vad en bil kostar. Glasögon kostar (slipade solglasögon eller vanliga) från några hundra på nätbutikerna eller på billigaste optikern och upp till flera tusen (ibland över 10) om du ska ha det dyraste (bästa glaset och svindyr märkesbåge..). Så det beror nog mer på hur mkt du vill lägga ner.

• hoppipannkakan

Jag köpte mina hos Specsavers för några år sen, bästa köp jag någonsin gjort! Nu slipper jag vinka på okända människor på stan som jag tror jag känner Skrattande 
    Gick på runt 1500 med glas och båge, men det beror ju på vilken båge och vilka glas du väljer/måste ha.

• Fia 28

Jag köpte glasögon + solglasögon på specsavers för 400euro i julas, men hade kostat 200euro om jag klarat mej med tunnare linser. Då var även bågarna bland dom dyrare.

Både mamma och pappa har linser som blir mörka av solljus. MEN då ska du vara medveten om att de inte mörknar inne i bilen! Själv skulle jag inte klara av att köra bil på sommaren utan solglasögon.

Svar på tråden Solglasögon med skärpa ?