• Anonym (Jenni)

Är det bara jag som har en sjuklig rädsla för sengångare?/något annat djur??

Jag kan inte titta på en sengångare, jag får panik. Hade jag sett en ute på någon semester (eftersom dom inte finns här) Då hade jag nog fått riktig panik. Det är det äckligaste djuret jag vet. Någon annan som tycker samma sak som mig eller kanske om något annat djur?

• Svar på tråden Är det bara jag som har en sjuklig rädsla för sengångare?/något annat djur??
  • Anonym (Em)

Inte något så stort djur... men spindlar får mig att skrika och springa. Jag verkligen avskyr sättet dem rör sig på. Det får det att krypa i hela kroppen på mig. 
    Känns löjligt egentligen för dem är ju så små, men jag får panik ändå.

• Lori

ASrädd för daggmaskar. Har ett antal ggr tagit taxi till jobbet för att det regnar o dom ligger överallt och är ÄCKLIGA, alltså jag får panik o gråter ifall det e för många.
    min värsta mardröm är typ att trampa på en. Fy attan, jag KRÄKS.

Det värsta är att folk inte fattar att jag är LIVRÄDD för dom. De tror att jag bara tycker att de är lite äckliga liksom. m en det e en riktig fobi jag har, hur ologisk den än är.

• Anonym (usch)

jupp...grävlingar. Jag har blivit lite bättre men har jättesvårt för sättet de rör sig på bland annat...

• Anonym (Jenni)
    Lori skrev 2012-03-11 10:58:28 följande:
    ASrädd för daggmaskar. Har ett antal ggr tagit taxi till jobbet för att det regnar o dom ligger överallt och är ÄCKLIGA, alltså jag får panik o gråter ifall det e för många.

Det värsta är att folk inte fattar att jag är LIVRÄDD för dom. De tror att jag bara tycker att de är lite äckliga liksom. m en det e en riktig fobi jag har, hur ologisk den än är.
    Känner som du, ingen förstår ens rädsla. En kompis la upp en sengångare på bild i min logg på facebook för att skoja. Jag var på perrongen och kollade i min mobil. Jag började nästan gråta och ringde min sambo för att be honom radera bilden annars hade jag inte kunnat gå in på facebook igen. Men titta på dom, det är de äckligaste djuret som finns. Ärk..
  • Anonym
    Anonym (Em) skrev 2012-03-11 10:54:13 följande:
    Inte något så stort djur... men spindlar får mig att skrika och springa. Jag verkligen avskyr sättet dem rör sig på. Det får det att krypa i hela kroppen på mig.  Känns löjligt egentligen för dem är ju så små, men jag får panik ändå.

Håller med. Känner precis som du.
  • Anonym (Humor)

Rädd att den ska jaga dig? ;)

• Themis

Jag har en irrationell obehagskänsla för getingar men getingstick kan man ju dö av om man har max otur och jag är ungefär allergisk mot allt, därav nojan.

Antalet personer som dödas av sengångare årligen kan väl inte vara så många, antar jag?

Full frontal nerdity.
  • RocketQueen
    Lori skrev 2012-03-11 10:58:28 följande:

Du är den första jag stöter på som känner så! Jag trodde jag var helt ensam! Helt omöjligt att förklara varför men jag känner precis samma sak som dig. Jag undviker vissa vägar där jag vet att det de finns, har det nyligen regnat undviker jag att gå ut osv.
  • Anonym (Jenni)
    Themis skrev 2012-03-11 12:34:22 följande:
    Jag har en irrationell obehagskänsla för getingar men getingstick kan man ju dö av om man har max otur och jag är ungefär allergisk mot allt, därav nojan.

Antalet personer som dödas av sengångare årligen kan väl inte vara så många, antar jag?
    Jag vet! dom dödar inte, för dom är ju så långsamma. Men jag bara tycker dom ser så äckliga ut.. De ser ut som människor fast ändå inte. Dom kan liksom le lite, när jag såg en för första gången blev jag så himla rädd. Men det är rätt intressant hur långsamma dom är haha
Svar på tråden Är det bara jag som har en sjuklig rädsla för sengångare?/något annat djur??