• miaia84

Bygga upp ett hemmagym

Nyligen köpt hus ute på landet. Blir rätt långt till närmaste gym.

Dock har jag ett bra utrymme nere i källaren på 20+ m2 som inte kommer att kunna användas till normalt rum, lite konstiga vinklar och vrår där.

Tänkte jag skulle bytta upp mitt eget hemmagym där

Sitter och tittar på olika redskap men blir inte klok. Vill ha ett så komplett sett som möjligt. Budgeten ligger på ca 100 000

Vill ha:
    Löpmatta (ev bra gångmatta, mina knän klarar ej av att springa, men brukar promenera raskt på gymmets löpmatta)

roddmaskin

Hantlar/skivstång

multimaskin (träning av armar, rygg, mage och ben)

magmaskin

ev motionscykel

Vilka märken skulle ni tipsa om, som gör att man lyckas träna det mesta

Nått annat man skulle kunna satsa på? funderar på att köpa nått tv spel med träningsprogram ex wii som komplement

• Svar på tråden Bygga upp ett hemmagym
  • Sale

Jag har ett gym hemma, dock med en helt annan budget än dig. Vi har en crosstrainer (jag hatar att springa), och en internationell skivstång (20 kg) med vikter till. Ställningen är anpassad både för bänkpress och benböj. Den tycker jag om och det är av märket Eurosport. Jag personligen tror inte så mycket på mulitmaskiner då du kan få ut det mesta om du har hantalr och skivstång och då även tränar bukmusklerna samtidigt (balans).

Vi har en gamal tjock-tv som vi fått gratis som används när jag använder crosstrainern.

Spegelvägg skaffade vi billigt genom att köpa IKEA:s speglar 4-pack och spika upp. För att vara funktionen hemmagym tycker jag att det fungerar alldeles utmärkt. Skivstången och tillbehören till den köpte vi på blocket. Tror inte att du behöver ett spel - vi har ett Wii och det är väldigt sällan man spelar nu för tiden...

Lycka till!

Svar på tråden Bygga upp ett hemmagym