• HansenPersson

Avslöjande?

Nu är det så att jag ska på mitt RUL på Tisdag, och efter det är det tänkt att jag ska avslöja nyheten för släkt och vänner på FB. Pratar inte med alla mina släktingar och vännerna är på sina håll så vi träffas tyvärr inte så ofta, därför känner vi, jag och min sambo, att det är enklast att berätta över FB. Våra föräldrar och syskon vet tidigt att vi väntar barn, ändå sen v7 har de funnits som stöd.

Så nu ber jag Er om hjälp här. Har ni några roliga rebusar eller liknande man kan lägga ut för att de ska klura lite samtidigt. Enkel små tråkig rebus är ju bulle+i+ugn.  Men skulle vilja ha lite mer klurigt, är superdålig på att själv komma på något. Annars blir det ett foto på UL bilden när vi kommit hem.

Om det är någon som spekulerar på en lång rebus om nedkomst, så är det i Augusti. :) Tackar för alla tips! 
  • Svar på tråden Avslöjande?
  • EmelieJosefina

Grattis till graviditeten. Följer din tråd är intresserad av förslag jag med :) även jag har rul på tisdag.

• HansenPersson

TackTack. :) Gör du så! Det går så bra så. 
    Grattis själv till graviditeten och lycka till på dill UL på Tisdag! :) 

• HansenPersson

det ska stå ditt och inte dill!!

• ialia

Jag har också funderat på de där så jag sparar tråden.

• helene 355

vet någon som hade skrivit något om den långbenta fågel har börjat synats mycket eller något åt de hllet så folk får klura ut att de är storken som kommit. men minns ej hur hon hade fått till det fyndigt men kanske går att söka på på google.

• ialia

Du kanske kan skriva nåt i stil med: jag fick en spark i magen idag vad glad jag blir.
    Om de nu är så att du känner sparkar :) 

• HansenPersson
    Cerrgweni skrev 2012-03-11 15:16:35 följande
    1+1=3 Drömmer
    Enkelt och bra! Men dock inte det jag söker. :P Vill ha lite klurigare så vännerna får knugga sina geniknölar lite! :D
    ialia skrev 2012-03-11 15:18:46 följande:
    Jag har också funderat på de där så jag sparar tråden.
    Spara på! Skrattande

• HansenPersson
    Satt här i väntan på sambon skulle komma hem och pillade med en rebus. 
    Kanske inte världens bästa men jag gillar den iallafall! Här är den klar, men vet inte om jag kommer använda den. Det återstår att se!!

• HansenPersson
    helene 355 skrev 2012-03-11 16:44:05 följande:
    du missade G i "påökning" efter kaninen :P men den va bra gjord :)
    TACK! Det  hade jag missat helt. Då får jag lägga till den bokstaven om jag ska slänga ut den på FB :P 
    Sen är det Tillökning istället för påökning. :) Men det är lite samma sak så spelar roll. Hihi.
  • HansenPersson
    Hehe, det är absolut ingen fara. :)  Tack så mycket! 
    Den är ute på FB nu men dock inte många som förstått den än eller så vill de bara inte kommentera. :P
Svar på tråden Avslöjande?