Haft ont i halsen länge.. Va faan ska jag göra?! Börjar bli rädd...
Jag har haft ont i halsen en månad nu. Och det har varit helt olikt vanligt halsont!
När jag är sjuk i vanliga fall så har jag ont i halsen och ev feber i 4 dagar och sen sätter snorigheten igång. och jag blir täppt och får ont i bihålorna.
Men den här gången så vaknade jag en morgon och kände mig lite skrapig och vass i halsen, väntade bara på att bli värre, men det stannade som där! Har kanske haft nån dag till och från, snorig är jag mest jämt, även om jag är frisk, så det har inte blivit värre..dock har jag blött en del näsblod på sistone.
Men halsontet vill inte släppa!! Och det som skiljer det från när jag har ont i halsen o vanliga fall är att annars brukar jag inte kunna äta, dricka, svälja, prata under de dagarna jag har ont i halsen och innan nästäppan sätter in..
Men nu har jag inte så svårt att svälja tycker jag, det tar inte emot lika mycket som det brukar göra. Jag kan äta, jag kan prata. Men det som ger mest obehag nu är när jag sitter helt tyst. Då gör det jätteont! Och jag tycker det känns som det gör ondast i svalget på vänster sida..
Har dumt nog varit iväg och tränat ett par gånger nu fast jag vet att man inte ska göra det när man har ont i halsen..Men var så irriterad så jag gjorde det ändå...
Börjar blir riktigt riktigt frustrerad och ledsen!! Har duckit mycket te, ätit apelsiner, gurglat både saltvatten och whisky, ätit zyx, druckit mycket vatten, c-vitamin, varm mjölk med ingefära, ätit vitlök, m.m... Inget hjälper!
Var till läkare före helgen och halsprovet visade inte på något. Hon tog sänkan och den va tydligen ok. Däremot reagerade hon på att jag hade hög puls. Och det har jag nog haft till och från ett tag. Den har legat på 80 i vilopuls. Så då ville hon göra ett ekg. Men det såg ok ut.
Hon skickade hem mig och tyckte jag kunde dricka te och avvakta...
Har suttit och googlat nu för att se om någon annan har liknande besvär och försökt hitta tips på vad man kan göra.. Men träffarna jag får upp handlar om HIV och tonsillcancer.. Så nu är jag givetvis rädd och orolig...
Fick panik när jag läste ordet HIV fast jag inte legat med någon på ett år, så jag börjar fundera om jag kan fått det på något annat vis..??
Toncillcancer, det gav tydligen inga symtom förrän sent, så nu har jag ångest för det...
Vågar inte googla mer nu... Någon annan som varit med om att ha ont i halsen länge??