• Päron1986

Kejsarsnitt VS vaginal förlossning?

Jag är är nyfiken på vad ni röstar på.. vilket ni föredrog.

Och ni som fick planerat kejsarsnitt beviljat, hur fick ni det?
    Rädsla? min bm ville inte alls lyssna på det :P

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kejsarsnitt VS vaginal förlossning?
  • Mercurialis

Jag har en vaginal förlossning och ett kejsarsnitt i bagaget. Båda var mycket bra upplevelser. Föredrog kejsarsnittet.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • kela81

Jag har fött vaginalt en gång, och det var ingen rolig upplevelse, men skulle ändå välja det igen framför kejsarsnitt då jag är om möjligt ännu mer rädd för det

***Älskade Signe,18 maj 2010*** www.kelascrappar.blogspot.com/
  • anju79

Oxå fött en på varje sätt. Gick bra o var bra upplevelser båda två. Föredrar dock vaginal födsel eftersom man hämtar sig betydligt snabbare.

• Madja82

Har fött både vaginalt och med planerat snitt

Väljer lätt planerat snitt.
    Fick välja förlossningssätt på förlossning nummer 2 pga lågt sittande moderkaka, som låg på gränsen för vaginalt/snitt. I efterhand sa personalen att det var ett riktigt beslut.  

Storebror 051114, Lillasyster 100825
  • annca

Jag har iofs bara snittats. Två gånger och båda akut, även om det andra gången var planerat ett snitt två veckor senare då barnet var väldigt stort.
    Har enbart positiva upplevelser av snitten. Nästan inget ont efteråt, inga komplikationer att tala om. Det enda som var jobbigt var att man inte fick lyfta mer än barnets vikt den första tiden.
    Jag ville verkligen inte planera snitt, men blev övertalad av BM och läkare...
    Visst, jag ville ha snitt faktiskt, men jag ville verkligen inte planera det. Ville inte veta *när* barnet skulle komma, så att han spontant ville ut i förväg - inte mig emot. :)

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • MommyOf2

Tänk så olika det är..vissa föredrar snitt och andra vaginalt.

Jag VILLE ha snitt med första, var skit rädd för att föda vaginalt men det får man ju inte hursomhelst hehehe utan man måste föda naturligt så jag ställde mig in på det....men så blev det akutsnitt ändå :/
    Snittet i sig hade jag inga problem med, läkte fint och snabbt. Utan det var hela processen innan läkarna kom fram till att det skulle bli snitt. Allt började på en torsdag och ungen kom en söndag morron. Horror story!!
    Med det i tankarna är jag nu ännu mer rädd för att ens försöka föda vaginalt (väntar min andra om 28 dagar) och har nästan krävt ett snitt men fan som dom har velat fram å tillbax om det...nu säger de tror att jag kanske har bäckenträngsel och inte kan föda naturligt så det blir röntgen imorron och då får jag ett riktigt svar. *suck*

• splink

Jag har ett akutsnitt i bagaget och tycker att det var en finfin upplevelse. Är gravid igen och vill absolut snittas en gång till.

Dotter född -07, BF med syskon 17/9 Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
Svar på tråden Kejsarsnitt VS vaginal förlossning?