• Running K

Semesterpusslet

Jag har en dotter som fyller 4 år snart. Jag har varit separerad i två år men jag undrar nu lite hur ni andra som har delad vårdnad löser semesterpusslet. Hur länge är ni ifrån ert barn som längst? Eller gör ni inga speciella justeringar för sommaren? Är barnet helt ifrån den andra föräldern eller ses ni någon gång under tiden?

Min sambo har föreslagit att hon ska vara två veckor hos mig, två veckor hos honom, tre veckor hos mig och sedan två veckor hos honom. Jag tycker det verkar så länge borta från resp förälder.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-11 19:00
    Mitt ex har föreslagit - och inget annat

• Svar på tråden Semesterpusslet
  • Sinne12

Inga egna barn, men bonusar. Föräldrarna har vv i botten, men på sommaren kan de om någon förälder vill åka bort eller så bli 3 v i sträck hos ena föräldern. Nu är mina bonusar äldre, men de har haft det likadant sen de skildes, och då var yngsta bonusen i ditt barns ålder.

Dock, din sambo har föreslagit att barnet ska vara X v hos honom, Y hos dig etc. Du menar inte din sambo där va, utan barnets far? Eller att din nya sambo föreslagit pappan ska ha barnet X veckor, sen att ni ska ha barnet Y veckor?

För barnets pappa är ju knappast din sambo om ni är separerade och undrar hur ni ska dela upp umgänget =)

• Running K

Hahaha Vilken freudiansk vurpa. Nä, mitt ex menar jag

• Kajee

Jag skilde mig när yngsta dottern var tre. Vi har alltid kört 2+3+3+2 över sommaren. Dvs man får en två veckorsperiod och en treveckorsperiod. Då kan man åka på lite längre resor om man vill, vilket gärna blir under sommaren. Barnen mår inte dåligt av det alls så länge du inte ställer till scener om det. Visst saknar man dom, men det är bättre att få längre och sammanhängande semestrar för alla.

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
Svar på tråden Semesterpusslet