• catrin01

Fälla träd.

Jag och min sambo köpte hus i dec, vi har nu renoverat mkt. O så har vi jätte många träd i trädgården, ca 10-15 st. Som tar jätte jätte jätte mkt sol från hela tomten. Så vi skulle vilja fälla dom såklart. Men vi vågar inte göra detta själva då det krävs att man vet vad man gör. Men att betala ett företag ca 1500 kr per träd, funkar inte med vår ekonomi nu efter renoveringen inne. Så min fråga är om någon har nåt tips på hur man kan få det billigare? Tex skolor? Bönder? Hur har ni gjort? Tacksam för all hjälp!:)

• Svar på tråden Fälla träd.
  • HEARM

bönder som har skog. och andra skogsägare. brukar ju kunna fixa sånt. tar de med trädet får det ju gratis ved oxå :P

• HEARM

vey inte om det går på försäkringen om nått händer tex det faller över huset. men man kan ju sätta upp lappar på tex ica. "söker dig som kan fälla träd. gratis ved efter nedsågning finns att hämta på .......gatan.

• Lena

Tänk på att marken kan bli väldigt blöt om ni ta bort dem. Särskilt om det är björkar.

• LoLs pappa

Annons på blocket.
    Ved på rot.
    Risk bara att det kommer plantor som ej kan hantera en motorsåg.
    Sen beror det ju på hur dom står, nära hus, tfn ledningar och annat. 

• Lena

Finns det inte plats att fälla trädet rakt ner behöver ni hyra en som klättrar upp och tar ner det i bitar. Det lär vara det som kostar 1500

• LoLs pappa

Kostar betydligt mer än 1500 isf.
    Har ngra polare som håller på.
    Men frågan är var TS bor.
    Sthlms omr?

• catrin01

Behöver inte klättra upp, utan de kan fällas från marken. Men det står hyfsat nära huset så de måste fällas på andra hållet. Jag bor i norra Skåne tyvärr. Får väl prova något sätt :)

• beo

hoppar in här då jag fäller träd :) Oftast brukar det inte vara så mycket som 1500 om det går att markfälla träden och ska du fälla så många som 15st kan man säkert göra en annan beräkning. Lycka till!

Svar på tråden Fälla träd.