• Anonym (Dåligt skämt?)

Detta måste vara ett skämt! Har blivit anmäld till soc..

I fredags fick vi ett brev från socialen, någon hade anmält oss anonymt för stökigt hem, stod inte så mycket mer än det mer än att vi ska ha möte nästa vecka. Men saken är att jag är pedant, vi har det mycket fint och hemtrevligt. Jag viker alltid in tvätt på en gång, dammsuger, skurar, plockar i och ur diskmaskinen regelbundet. Får ofta komplimanger hur fint vi har det. Jag gillar att städa och fixa i hemmet. Jag bryr mig absolut inte hur andra har det, eller ser ner på någon som har det stökigare. Och självklart kan jag lämna disk och sånt framme när vi har haft middag, och sen ska fredagsmysa för att plocka bort det senare eller dagen efter.

Saken är nu att jag börjar tror att detta är något dåligt skämt. Jag och sambon ska gifta oss i Maj, och i April blir det möhippa för min del. Och nu har tankarna börjat spåna på och mina vänner vill skoja lite med mig, dom vet jur mycket hemmet och städningen betyder för mig. Men jag vill heller inte tro att det kan vara så, för då vill jag verkligen inte vara vän med dom eller denne som har anmält oss.

Usch jag vill bara ha mötet så jag slipper denna ångest. Vi som skulle ha en mysig helg hos svärföräldrarna med barnen, men jag mådde mest bara dåligt hela tiden.

Ja jag ville bara skriva av mig när jag nu hållit masken hela helgen..

• Svar på tråden Detta måste vara ett skämt! Har blivit anmäld till soc..
  • Anonym (anna)

Såg brevet "riktigt" ut då? Kanske de inte har anmält men skickat brevet för att kunna lura bort dig?

• Anonym (Pepsi)

Fanns det telnr + namn på handläggare i brevet?

• Anonym (Dåligt skämt?)

Jo det såg riktigt ut, inte för jag har sett ett sånt förr men det fanns telefonnummer med tex. Ska ändå ringa och höra imorgon med dom mer, har lite frågor.

• Edah

Någon finurlig vän ( med jäkligt dålig humor måste tilläggas!!) som har kontakter på doc och kunnat gå en utskrift där ifrån. Hur som helst så tycker jag att hela iden är skittaskig om det är ett skämt...

• Anonym (Dåligt skämt?)
    Lavish skrev 2012-03-11 22:29:28 följande:
    Det var verkligen inget roligt skämt.
    Nä!

Åh försöker tänka positivt hela tiden, och att dom kommer ändå lägga ner det. Men sen får jag bara en kall känsla i hela kroppen och mår dåligt..
  • Anonym (Pepsi)

Jag tror inte att det är ett skämt, men om du vet med dig att det som står där inte stämmer så har du inget att frukta. Gå på mötet och var dig själv bara

• Coyote

För stökigt hem? Låter ju som ett skämt, socialen skiter i hur stökigt du har hemma, så länge dina barn mår bra och inte far illa av den eventuella stökigheten. Jävligt dåligt skämt dock.

Svar på tråden Detta måste vara ett skämt! Har blivit anmäld till soc..