-
Hej!Jag skriver till er för att berätta om dejtingföretaget Match.com och deras vilseledande information på deras betalsida.Det är tiotusentals personer som är medlemmar på Match och jag tänker på hur många av de som ofrivilligt blivit tvugna att betala mer än de tänkt sig från början.Det blir miljontals kronor som Match tjänar på att ha en otydligt info..Jag tar det kort från början. Jag anmälde mig själv till en månads prenumeration för 299 kr. Tänkte att det är ju en ok summa att prova på under enbart en månads tid. (Är ensamstående mamma och får noga överväga vad jag lägger pengarna på). När månaden gick ut upptäckte jag att prenumerationen automatiskt förlängts och att pengarna redan dragits. I en finstilt text på hemsidan står det kort och otydligt att man måste avsluta den själv. (Jag såg det inte ens). Jag har sett att andra personer på nätet råkat ut för det här. En man har skrivit på Flash på nätet som också lurats men där Match fortsatt att dra pengar från hans konto trots att han sagt upp sin prenumeration. Det finns säkert många exempel på nätet.En del har ju prenumerationer som är på hundratals kronor. Tänkt de som ofrivilligt får betala en omgång till av den summan.Det är också jättesvårt att komma i kontakt med någon från Match via hemsidan. Det är helt omöjligt att tex. skicka ett mejl.Har det skrivits om detta tidigare? Det handlar ju som sagt om miljontals kronor som Match lurat till sig från människor som inte läst det finstilta på deras betalsida. Dejting är ju så inne nu och det är så många som söker sig till detta forum. Jag skulle gärna se att hela företaget Match.com blir fällda för vilseledande och otydlig information.Önskar att detta ämnet belyses. Det är ju ett storskaligt lurendrejeri. Under ytan bubblar det nog av missnöjda människor som kanske inte väljer att ta striden för att det handlar om dejting och är lite "skämmigt".Finns det fler här som drabbats?
-
Svar på tråden Hur mach.com lurar kunder med vilseledande info på sin betalsida
-
Vet någon vart man kan vända sig till för att klaga på detta och få dem att ändra sin hemsida så att inte andra drabbas? De borde betala alla pengarna till alla de som ofrivilligt fått sina prenumerationer förlängda!! Det är ju stöld!!
-
Det står extremt tydligt inne på ens sidor att man måste säga upp prenumerationen minst 48 h innan den går ut.
Det nämns även när man tecknar det samt i bekräftelsemailet.
Så jag förstår faktiskt inte hur man kan missa? -
Fast alltså.. om man inte vill läsa användarvillkor så får man väl skylla sig själv? De HAR ju informationen ute och i och med att man klickar i en box "jag har läst och förstår blablabla" så har man ju undertecknat "kontraktet".
-
Om man ingår ett avtal utan att läsa alla villkor, finstilta eller ej, så är man ändå bunden av det.
Så jag tycker inte att match.com har lurat kunderna, utan det är allas skyldighet att ta reda på vad som gäller innan man accepterar en prenumeration. -
Fast om man ingår ett avtal så ska det stå klart och tydligt om vad det hela handlar om och det tycker jag som sagt inte att det gjort! För mig lurar de människor genom att inte ha det hela tydligare! Vore intressant att höra om fler som inte alls tänkt sig att prenumerara längre än det som man valt (och som inte sett den finstilta texten)..
-
Om jag jämför med en annan dejtingsida så är den mycket tydligare över vad man ger sig in på..Nej, jag ger verkligen Match tummen ner!!
-
Det finns jättemånga exempel på människor som är missnöjda med Match..Läser nu på rejta.se om någon som skriver: "Att avsluta prenumerationen funkar inte
Jag avslutade min prenumeration i Juli, men upptäckte förra veckan nu i December att de dragit pengar varje månad trots att jag fick bekräftelse att prenumerationen var avslutad i Juli.
Jag har mailat till match.com flera gånger, de har sagt att det ska hjälpa mig att återbetala om jag kan visa mitt bekräftelse mail, det har jag gjort men inte fått nån hjälp.
Har skrivit ett brev till konsumentverket och beskrivit mina problem hos match.com i detalj.
Jag ringde till banken och frågade om reklamation, och de sa att det var många som haft problem med match.com." -
Vill varna andra om Match!!Här är det en annan som skriver om match på rejta!
"Obefintlig service och dålig datasäkerhet
Match.com har utan förvarning avslutat min prenumeration så jag inte kan svara på mejl längre osv. Jag kan fortfarande logga in och ändra i min profil m.m. men som sagt inte läsa och svara på mejl eftersom jag av någon outgrundlig anledning inte längre är registrerad som prenumerant. Pengar dras dock fortfarande från mitt konto så jag betraktar Match beteende som kriminellt. Nu är jag trött på allt strul som varit senaste året (som bl.a. tvingat mig byta lösenord, hindrat mig logga in osv). Droppen är när man trots att man betalar inte har någon prenumeration (kommer att kontakta min bank om detta). Match måste se över sin datasäkerhet då jag tror att obehöriga hackat sig in på sajten. Nu tackar jag för mig!"
-
Här är ytterligare en missnöjd på Rejta. Vet dock inte om det första stämmer men det andra känner jag igen..
Vidrig skräpsida.
Fakeprofiler överallt, usel söksystem, kan inte ens välja att visa de som söker det som matchar min profil.
Men värst av allt, när du väl betalat för ett abbonemang så kan du inte gå ur, världens laburint för att hitta avslutandet av abbonemang men när du väl gjort det ska du få ett bekräftelsemail som du naturligtvis inte får. Du går igenom yttligare en laburint för att hitta kundtjänst och de svarar såklart inte.
Så du kommer att betala år efter år..du kommer inte ut. Ring konsumentverket direkt. -