• Mrs Marlin

Emmaljunga - Quadrolift som lutar

Jag håller på att göra i ordning min Nitro City inför bebisens ankomst. När jag lägger dit quadroliften lutar den så mycket. Det känns som att bebisen kommer att ligga i fotänden av liften efter en promenad. 

Är det så för er? Har ni någon smart lösning eller har det gått bra ändå? 

Funderar om man ska lägga något under för att det inte ska luta, men jag tycker inte man ska behöva hålla på med detta när det är en så nya och fin vagn.  

• Svar på tråden Emmaljunga - Quadrolift som lutar
  • Snow Crash

Är ryggstödet verkligen helt nedfällt? Det kanske går att få ned det ett snäpp till?

• emmayh

Jag har en classic sport med quadrolift och jag tror den lutar lite där, men det har aldrig varit några problem, däremot så skulle jag vilja ta bort "locket" på liften men det verkar inte gå ...

• Mrs Marlin

Jo, det finns 4 lägen och det är helt nedfällt. Kanske inte kommer att bli så stora problem, men liften är glatt nu när det är fällen som gäller och då inbillar jag mig att bebisen kommer att glida neråt.

• Snow Crash

Kan inte fjädringsinställningen påverka sittdelens lutning också? Kolla i bruksanvisningen, det kanske går att vrida bak sittdelen på det sättet.

• stor grön drake

den lutar lite eftersom var det helt plant skulle den bli att luta neråt i huvudändan när barnet blir tyngre, och det är inte bra. En liten filt ihopvikt under fotändan löser problemet.

Svar på tråden Emmaljunga - Quadrolift som lutar