• Anonym

Hur Match.com lurar kunder med (som jag tycker) vilseledande information på deras betalsida..

Postar det här en gång till p.g.a. att jag skrev lite fel i tidigare rubrik..Ursäkta!
     Hej!
    Jag skriver till er för att berätta om dejtingföretaget Match.com och deras vilseledande information på deras betalsida.
    Det är tiotusentals personer som är medlemmar på Match och jag tänker på hur många av de som ofrivilligt blivit tvugna att betala mer än de tänkt sig från början.
    Det blir miljontals kronor som Match tjänar på att ha en otydligt info..
    Jag tar det kort från början. Jag anmälde mig själv till en månads prenumeration för 299 kr. Tänkte att det är ju en ok summa att prova på under enbart en månads tid. (Är ensamstående mamma och får noga överväga vad jag lägger pengarna på). När månaden gick ut upptäckte jag att prenumerationen automatiskt förlängts och att pengarna redan dragits. I en finstilt text på hemsidan står det kort och otydligt att man måste avsluta den själv. (Jag såg det inte ens). Jag har sett att andra personer på nätet råkat ut för det här. En man har skrivit på Flash på nätet som också lurats men där Match fortsatt att dra pengar från hans konto trots att han sagt upp sin prenumeration. Det finns säkert många exempel på nätet.
    En del har ju prenumerationer som är på hundratals kronor. Tänkt de som ofrivilligt får betala en omgång till av den summan.
    Det är också jättesvårt att komma i kontakt med någon från Match via hemsidan. Det är helt omöjligt att tex. skicka ett mejl.
    Har det skrivits om detta tidigare? Det handlar ju som sagt om miljontals kronor som Match lurat till sig från människor som inte läst det finstilta på deras betalsida. Dejting är ju så inne nu och det är så många som söker sig till detta forum. Jag skulle gärna se att hela företaget Match.com blir fällda för vilseledande och otydlig information.
    Önskar att detta ämnet belyses. Det är ju ett storskaligt lurendrejeri. Under ytan bubblar det nog av missnöjda människor som kanske inte väljer att ta striden.
    Finns det fler här som drabbats?
  • Svar på tråden Hur Match.com lurar kunder med (som jag tycker) vilseledande information på deras betalsida..
  • MatchÃ…sa

Hej Anonym!

Jag heter Åsa Nicklasson och jobbar på Match.com. Jag såg ditt inlägg och kände att jag gärna ville bemöta det du skriver. Först vil jag börja med att säga att det är oerhört tråkigt att du känner som du gör. Vi vill självklart att våra medlemmar ska vara nöjda och tycka om att använda vår tjänst. Sen är det självklart viktigt att veta vilken typ av tjänst det är man köper. Köper du en prenumeration hos oss så stämmer det att den löper vidare, precis som vilken annan prenumeration som helst. Vi informerar om den automatiska förnyelsen på köpsidan, i våra avtal och villkor och i det bekräftelsemail man får vid köpet. Det är inget finstilt i det mailet, bara helt vanlig informationstext på ditt köp och hur det fungerar. Så vi är tydliga med hur prenumerationen fortlöper. Du kan inte genomföra ett köp utan att själv godkänna detta.

Om du nu har missat detta så är det ju väldigt olyckligt förstås. Synpunkter från våra medlemmar är oerhört viktigt för oss och vi vill självklart sträva efter att förbättra vår tjänst i den mån vi kan. Vi kommer att se över hur vi kan bli tydligare och om det finns mer vi kan göra från vår sida.

Med det sagt är det såklart även viktigt att våra medlemmar kan komma i kontakt med oss. Vi har ett väldigt dedikerat kundtjänstteam som dagligen hjälper våra medlemmar.  Vi sköter vår kommunikation med våra medlemmar via mail. Men du kan även kontakta oss på vår Facebook-sida eller ringa oss om du skulle vilja det. Om du vill nå oss och prata om ditt specifika fall så är du jättevälkommen att göra det. Maila mig på [email protected].

Ha en fin dag!

Varma hälsningar
    Åsa 

• Fia 28

Lite onödigt att starta en helt ny tråd bara för att ett t ramlat bort i rubriken. Håller fortfarande inte med dej. Prenumerationer fortlöper nästan alltid. Har du inte läst texten så får du tyvärr skylla dej själv.

• Anonym

Hej Åsa och alla som skrivit tidigare..

Tack för ditt svar och era svar! Jag har gjort fel och inser att jag borde ha varit mer uppmärksam och sett texten som stod om prenumeration! Jag trodde själv att det skulle vara så enkelt och tänkte inte på att läsa vidare. Ja, Fia det är som du säger. Prenumerationer brukar vara på det här sättet.. 

Tack för att ni Åsa kommer att se efter om ni kan göra er sida ännu tydligare. 

Finns det något sätt att ta bort den här tråden? Försöker kontakta familjeliv..

Svar på tråden Hur Match.com lurar kunder med (som jag tycker) vilseledande information på deras betalsida..