Hur Match.com lurar kunder med (som jag tycker) vilseledande information på deras betalsida..
Hej!
Hej Anonym!
Jag heter Åsa Nicklasson och jobbar på Match.com. Jag såg ditt inlägg och kände att jag gärna ville bemöta det du skriver. Först vil jag börja med att säga att det är oerhört tråkigt att du känner som du gör. Vi vill självklart att våra medlemmar ska vara nöjda och tycka om att använda vår tjänst. Sen är det självklart viktigt att veta vilken typ av tjänst det är man köper. Köper du en prenumeration hos oss så stämmer det att den löper vidare, precis som vilken annan prenumeration som helst. Vi informerar om den automatiska förnyelsen på köpsidan, i våra avtal och villkor och i det bekräftelsemail man får vid köpet. Det är inget finstilt i det mailet, bara helt vanlig informationstext på ditt köp och hur det fungerar. Så vi är tydliga med hur prenumerationen fortlöper. Du kan inte genomföra ett köp utan att själv godkänna detta.
Om du nu har missat detta så är det ju väldigt olyckligt förstås. Synpunkter från våra medlemmar är oerhört viktigt för oss och vi vill självklart sträva efter att förbättra vår tjänst i den mån vi kan. Vi kommer att se över hur vi kan bli tydligare och om det finns mer vi kan göra från vår sida.
Med det sagt är det såklart även viktigt att våra medlemmar kan komma i kontakt med oss. Vi har ett väldigt dedikerat kundtjänstteam som dagligen hjälper våra medlemmar. Vi sköter vår kommunikation med våra medlemmar via mail. Men du kan även kontakta oss på vår Facebook-sida eller ringa oss om du skulle vilja det. Om du vill nå oss och prata om ditt specifika fall så är du jättevälkommen att göra det. Maila mig på [email protected].
Ha en fin dag!
Varma hälsningar
Åsa
Lite onödigt att starta en helt ny tråd bara för att ett t ramlat bort i rubriken. Håller fortfarande inte med dej. Prenumerationer fortlöper nästan alltid. Har du inte läst texten så får du tyvärr skylla dej själv.
Hej Åsa och alla som skrivit tidigare..
Tack för ditt svar och era svar! Jag har gjort fel och inser att jag borde ha varit mer uppmärksam och sett texten som stod om prenumeration! Jag trodde själv att det skulle vara så enkelt och tänkte inte på att läsa vidare. Ja, Fia det är som du säger. Prenumerationer brukar vara på det här sättet..
Tack för att ni Åsa kommer att se efter om ni kan göra er sida ännu tydligare.
Finns det något sätt att ta bort den här tråden? Försöker kontakta familjeliv..