• Lotta Kvarnung

Testpanelen utsedd

Hej!

Nu är panelen utsedd och det ska bli så spännande att dra igång med detta!

Nedan piloterna som ska testa vår ekologiska babybas. Ni kommer inom några dagar att få hem era kit samt lite vidare instruktioner.

1, Aapple

2, Aon78

3, Catarina Hurtig

4, FruPremholt

5, Idamicke

6, Janiko

7, Jimea

8, Linneamagnusson

9, vic2ria

10, azureyes

11, Dieselicious

12, Gammelina

13, Idajonnasigge

14, jennie1983

15, Novangelica

16, Skenhede

17, TePe05

18, watership down

Vi ses!

// Lotta*
  • Svar på tråden Testpanelen utsedd
  • Dieselicious

Ska bli kul! :) Jag och sonen ser fram emot att få testa!

• Vic2ria

Jaa vad skoj väntar med spänning på att få hem kläderna!

• Skenhede

Har fått hem kläderna idag! Har slängt in dom i tvättmaskinen och längtar efter att få prova dom :)

• Gammelina
    Hejsan, har precis fått hem kläderna. Har nog gjort en liten miss vad gäller strl. dock. När det stod 62/68 måste jag ha tänkt att ja det kommer han ju att ha snart men tänkte inte så långt att han måste ha det nu genast under testperioden på tre veckor. Ber om ursäkt och hoppas att jag trots det kan ha andra åsikter att bidra med än frågan om passform. Kan kavla upp ärmarna och fotografera till trots. Kan även komplettera med fler bilder och frågan om passform när de passar. Min första reaktion på kläderna är att materialet känns väldigt skönt vilket jag uppskattar på en ömtålig bebishud. Jättebra med omlottmodeller och knappar hela vägen på de andra modellerna, då min lillkille är inte så förtjust över bodysar som man ska kränga över huvudet. Byxorna är praktiska då de är tunna och lätta att dra på utan jobbiga muddar som man ska kränga över foten. Har inte hunnit prova kläderna på än så återkommer med fler tankar. Försökte lägga upp bild men det fungerade inte?
  • Lotta Kvarnung
    Gammelina skrev 2012-03-14 16:55:04 följande:
    Hejsan, har precis fått hem kläderna. Har nog gjort en liten miss vad gäller strl. dock. När det stod 62/68 måste jag ha tänkt att ja det kommer han ju att ha snart men tänkte inte så långt att han måste ha det nu genast under testperioden på tre veckor. Ber om ursäkt och hoppas att jag trots det kan ha andra åsikter att bidra med än frågan om passform. Kan kavla upp ärmarna och fotografera till trots. Kan även komplettera med fler bilder och frågan om passform när de passar. Min första reaktion på kläderna är att materialet känns väldigt skönt vilket jag uppskattar på en ömtålig bebishud. Jättebra med omlottmodeller och knappar hela vägen på de andra modellerna, då min lillkille är inte så förtjust över bodysar som man ska kränga över huvudet. Byxorna är praktiska då de är tunna och lätta att dra på utan jobbiga muddar som man ska kränga över foten. Har inte hunnit prova kläderna på än så återkommer med fler tankar. Försökte lägga upp bild men det fungerade inte?
    Hejsan!

Ingen fara! Bor du nära ett Åhléns-varuhus? I så fall ska det inte vara något problem att byta storlek. Förklara situationen så kommer du få hjälp. Ser fram emot mer bra feedback

Vi ses!

// Lotta* 
  • Aapple

Hejsan! 
    Tack för jag fick vara testpilot.Paket kom hem i dag o kläderna var mycket fina och passade perfekt  för lill tjejen.
    vad är det för slags bilder ni vill ha? påklätt på barnet?
     Annars älskar jag body och leggings o mössan. De är redan på  

• Dieselicious

Det här är kläderna vi ska prova :) Fina!

Diesel 5 månader och 8 dagar i byxan och bodyn. <3 Ser nöjd ut ;)

Diesel brukar har numera storlek 68 på andra klädmärken. Dessa byxor i storlek 62/68 var lite för långa för honom.

Bodyn var också lite förstor men det går att vika upp. Hellre lite förstort än förlitet.

Pyjamasen var även den lite förstor för min grabb. Den var inte förstor i längden tycker jag utan mest att den satt väldigt löst, men det kanske ska vara så på pyjamaser? Han tycker iallafall den är mysig och sover nu så gott i den :)

/Annabelle

• watership down

Är det här vi ska skriva och ska vi lägga bilder här eller i ett galleri?

här kommer i alla fall gårdagens tankar från mig :)

kul att vara utvald o fina kläder. min unge är stor o aktiv så omlottbody använder jag inte men ska såklart prova denna :) han ligger i överkant på storleken, idag har han på sig byxor i 62 från POP o body i 68 från Lindex som sitter ganska tajt. han har fortfarande ett par bodys i 62 som han kommer i med lite god vilja.

slängde direkt allt i tvätten 60 grader (tvättar annars bara 40). tvättade allt tillsammans med ett color catcher-blad som ska dra åt sig överflödig färg. det fastnade en del på det som ni kan se på första bilden där bladet är i bakgrunden. kläderna drog inte åt sig nämnvärt med färg.

reagerade direkt över att det var en massa tråd kvar i kläderna, de flesta lösa men i pyjamasen satt det kvar en massa o även en del i mössan. sånt tycker vi inte om.

pyjamasen har långa muddar=superbra. dock tycker jag de kunde vara i mjukare material! de är inte jättehårda o kanske håller de färg och struktur bättre än lösare muddar men om man vill utveckla plagg o komma med ngt nytt kanske en mjukare mudd hade varit något?

sen det här med tryck i nacke i stället för lapp, det gillar vi massor!!! dock var ett av trycken jättedåligt och hur tänkte ni när ni gjorde detta tryck på smårandiga plagg? inte lätt att läsa. passar dock jättebra på mörkblå ribbtröjan

• Lotta Kvarnung

Hej,

Å vad kul med så många bra inlägg och bilder redan.

Framåt får ni gärna samla alla era inlägg i tråden "Testpanelens inlägg och bilder".

Angående innehållet är det fritt i text och bild men vi ser gärna bilder där era söta små har på sig plaggen i olika sammanhang.

Ha en fin torsdag 

// Lotta*

• Vic2ria

postgången är verlligen usel här, har inte fått något paket än =(

• FruPremholt

Åh idag kom mitt paket med fina kläder! Första intrycket var att kläderna kändes mycket mjuka och sköna. Ska bli kul att få på kläderna på Agnes. Som ni ser på bilden är vi mycket rosa (och helt klädda i Åhléns kläder Flört) så de ska bli kul att få kombinera ihop kläderna vi fått. Det enda som kändes stort av det vi fick var mössan, allt annat kändes ganska bra. Det blir tvätten ikväll och test imorgon!!

• Gammelina
    Lotta Kvarnung skrev 2012-03-14 17:16:29 följande:
    Hejsan!

Ingen fara! Bor du nära ett Åhléns-varuhus? I så fall ska det inte vara något problem att byta storlek. Förklara situationen så kommer du få hjälp. Ser fram emot mer bra feedback

Vi ses!

// Lotta* 
    Åh, vad bra! Kände mig så dum. Jo bor i Malmö så här är två varuhus att välja mellan...då ska jag byta snarast och slänga kläderna i tvätten så vi kan börja testa. :)

/ Gammelina 
  • IdaLundin

Här kommer en bild på kläderna jag fick hem. Nu är dom tvättade och de är inga missfärgningar eller trasiga sömmar.

• IdaLundin

Här prövar lilla Sigge mössan för första gången. Lite stor då han bara är två veckor, så storleken på mössan är bra då den är till lite större barn. Det är mjukt material och sömmarna är mjuka. Sedan klarade mössan tvätten, vilket syns tydlig då de vita inte blivit rött/rosa!

Svar på tråden Testpanelen utsedd