• rosahelikopter

Ovitrelle- När ÄL?

Det är så att jag var på VUL idag och gyn sa att jag hade en blåsa på 18 mm så jag fick en ovitrellespruta. Hon sa att jag och sambon skulle ha sex imorgon men ej mer än så.
    Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av detta med ovitrelle...
    När ska man helst ha sex för att pricka ÄL? Måste det var vara på klockslaget?
    Det står så olika överallt...
    Jag kan tillägga att jag fick sprutan ca 14:00 idag.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ovitrelle- När ÄL?
  • moii

Tror inte det kan spela någon roll. Ägget försvinner inte direkt. Gör man ivf med ovitrelle plockar de ägg ca 36 h efter man tagit sprutan så ha det någon gång under morgondagen så blir det nog bra! Lycka till!

• Hjärtefröjd
    rosahelikopter skrev 2012-03-12 18:35:33 följande:
    Det är så att jag var på VUL idag och gyn sa att jag hade en blåsa på 18 mm så jag fick en ovitrellespruta. Hon sa att jag och sambon skulle ha sex imorgon men ej mer än så.
    Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av detta med ovitrelle...
    När ska man helst ha sex för att pricka ÄL? Måste det var vara på klockslaget?
    Det står så olika överallt...
    Jag kan tillägga att jag fick sprutan ca 14:00 idag.

Tacksam för svar!
    I morgon blir säkert bra, men varför inte mer än så? Det kan ju knappast minsta chansen att bli gravid om ni har sex även dagarna runtomkring.

När vi har gjort inseminationer har vi gjort det dagen efter och två dagar efter ovitrelle-sprutan.
  • sorg80

de säger 36 timmer efter sprutan.. men jag tog sprutan på fredags kväll.. jag kände av äg på måndag morgon.. så för mig var typ över 50 tim..

jag tycker att ni ska göra det varje dag eller varan dag om ni kan.. typ en vecka framåt.. tror inte att det kan skada..  

Svar på tråden Ovitrelle- När ÄL?