• Jinx

Öm tatuering på vaden

Lagade min andra tatuering för 2 veckor sen. Den är ganska stor och är på vaden. Min första lagade jag för ca 10 år sen, så man hinner glömma saker och ting. Skorven har lossnat helt, men då jag skall böja mig på huk tar det så j*vla ont. Känns som tatuering skulle "spricka" opp då jag böjer mig. Min fråga är nu den: Ni som har tatueringar, är det normalt att tatueringen ömmar ännu? Två veckor är visserligen inte lång tid, att tatueringen läker ju ännu vet jag.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Öm tatuering på vaden
  • Flisan79

Har inte hört talas om någon som haft en ömmande tatuering efter 2 veckor....hmmm. Syns det något? Är du röd? En tatuering är ju som ett sår och det blir ju ärr i huden så det kanske "drar" i "ärren" eller hur man ska säga, när du rör dig? Kanske någon nerv blev skadad?

En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • Jinx
    Flisan79 skrev 2012-03-13 11:56:30 följande:
    Har inte hört talas om någon som haft en ömmande tatuering efter 2 veckor....hmmm. Syns det något? Är du röd? En tatuering är ju som ett sår och det blir ju ärr i huden så det kanske "drar" i "ärren" eller hur man ska säga, när du rör dig? Kanske någon nerv blev skadad?
    jag vet faktiskt inte. var i dag och frågade. Han såg ut som ett frågetecken då jag sa att den var öm. Men han menade också att en tatuering "tänjer" ju på sig, oavsett hur man än gör. Att han sa att det kan hända att då jag känner denna "töjning" så stramar det åt, vilket gör att jag ev. spänner benet mera.
    Jo, det vet jag att det är princip ett stort sår. Det känns endast då jag går på huk, brett med benen typ.
Svar på tråden Öm tatuering på vaden