• Jungfru83

Emmaljunga Classic Duo Combi & Emmaljunga Edge Duo Combi?

Tänkte höra om någon har köpt, hört eller har erfarenhet av någon av dessa vagnar.
    Är dom bra? Vad är för och nackdelarna? Vilken av dom är bäst? Är lite orolig att Classic vagnen kanske blir för tung att köra.
    Jag vill jätte gärna höra era åsikter!

• Svar på tråden Emmaljunga Classic Duo Combi & Emmaljunga Edge Duo Combi?
  • annhan

Edge-chassit har väl svängbart styre har jag för mig.
    En väninna till mig valde classic-chassit, hon tycker att vagnen är alldeles för tung.

• Jungfru83

Undrar även över City Cross med tillbehör Citykorg

• Lallan

classic är lättare än vad edge är, är man däremot lång så tror jag att edge chassit är bättre men samtidigt så är det nästan 1dm bredare än vad classicen är.
    Kännde på city cross med citykorg och edgen idag och citykrossen känns mycket lättare att köra än edgen, då visserligen utan bebis i men det var stor skillnad.
    Kan tillägga att vi har en classic som vi egentligen är nöjda med men min långa sambo vill gärna ha edge chassit pga att han slår i benen i bromsen.

• Krickilina

Classic-chassit har handtag som går att vinkla så att det passar bättre om man är kort, den har också vanlig trådkorg under. Edge-chassit har teleskophandtag som alltså går att höja upp, bra om man är lång. Under tror jag att det är en tygkorg.

Egde- och Classicinsatserna är nog likvärdiga, det är nog mest designen som skiljer.

Vi hade en Edge-insats men ett Classic-chassi (eftersom jag är ganska kort) och vi var jättenöjda med vår vagn, både med sitt-och liggdelen. Nu då vår pojke är större har vi en Emmaljunga Scooter och är jättenöjda!!

• The Bumblebee

Med risk för att svamla och bli svårförstådd ....
    Vi har oxå haft Classic-chassit till vår Edge-vagn. Jag tyckte mer om Edge fotsacken/vindskyddet, det går lite högre upp vid sufletten än vad det gör på Classic-vagnen.

Som sagt så är Edge-chassit tyngre, och jag ville inte ha ett teleskophandtag eftersom jag är rätt så kort. Ju kortare man gör styret, detso trögare blir det att manövrera vagnen. (det är alltså Edge-chassit som är teleskop) Så därför valde vi att köpa ett Classic-chassi istället, det är lättare och jag tycker att vagnen känns smidigare.

• Lallan

Fotsacken på edgen och classicen tror jag går lika högt upp på 06:orna dock inte på 04-05:orna. Osäker på hur det är med fotsacken till sittdelen.

Svar på tråden Emmaljunga Classic Duo Combi & Emmaljunga Edge Duo Combi?