• Anonym (Seans)

Varit på seans. Vet inte vad jag ska tro.

Hej,

Varit på min livs första seans och är lite skakig.
    Innan detta ville jag gärna tro på det men kände nog innerst inne att det kanske inte var helt realistiskt.
    Men efteråt vet jag inte vad jag ska tro. Fick "kontakt" med en gammal släkting och det var väldigt mycket saker som stämde. Väldigt mycket saker som mediet inte kunnat ta reda på. Saker från min barndom och uppgifter om hur mitt liv ser ut idag.

Har ni själva varit på seans och vad tror ni själva? Går det få kontakt med de på andra sidan? 

• Svar på tråden Varit på seans. Vet inte vad jag ska tro.
  • Anonym

Jag har varit på seans o aldrig har jag skrattat så mycket inombords.. Vilken bullshit det var! "Mediumet" i fråga körde cold reading så det bara sjöng om det, ganska skickligt dock. Han var blixtsnabb på att läsa av om nån reagerade på något o följde sedan upp det ganska duktigt. Men så genomskinligt o simpelt ändå. Man tror på det man vill o behöver tro på o jag tror inte på nån stolle som kör med sånna metoder.

Men det aknske finns nån därute som har den riktigt gåvan eller hur man nu ska se det.

• Marlean

Vad stämde och vad stämde inte? Rent krasst borde allt stämt, men hade det gjort det hade du ju inte varit tveksam, eller hur?

• N3NN3

Inga Ask har jag varit hos. Trodde aldrig att hon skulle välja mig, men det gjorde hon.
    Hon kunde beskriva hur min lägenhet såg ut och hur den är möblerad och vilka tavlor jag har. Hon såg detta genom anden som hon fick kontakt med. Allt stämde som hon sa. Ganska läskigt .

• Anonym (Seans)

Ja de ä ju de... de måste ju vara fruktansvärt duktiga på att läsa människor. Innan jag fick "kontakt" så var det två andra som fick det och då var man ju lite mer skeptisk och tänkte på vad hon kunde läsa av mm men hon fick ju ut hela namn på gamla släktingar mm så jag känner mig mest lite chockad. Haha!

• Anonym (Seans)
    Marlean skrev 2012-03-12 20:48:34 följande:
    Vad stämde och vad stämde inte? Rent krasst borde allt stämt, men hade det gjort det hade du ju inte varit tveksam, eller hur?
    En enda grej var det som inte stämde egentligen, gällande utseendet på mannen.
    Vissa grejer kan man ju tolka lite som man vill och därför få det att stämma och vissa grejer var ju helt klockrena. Vet egentligen inte vad jag vill med detta, mest att få bekräftat att jag inte är tokig kanske?
  • Marlean

Alla som går till en seans gör det ju med ett syfte eller ett motiv, man vill ju nå någon helt enkelt oftast, en del gör det dock utav nyfikenhet men ser man på den stora skaran, som oftast består av kvinnor i medelålder, så är det lätt att se vilka som är vilka.

• Anonym (K)

Vad kul:)

Jag tycker du ska känna efter i hjärtat om detta var sant eller inte. Jag har helt klart en till dimension i mitt liv och är övertygad. Dock väljer jag med omsorg vilka jag berättar för om detta. Det kommer alltid finnas de som inte håller med men för min del är det helt ok. Livet är sånt. Däremot tycker jag lite synd om dem som inte vågar uppleva detta i sitt liv, för det är riktigt spännande!

Så istället för att fråga utåt, fråga inåt så kommer du få svar:)    

Svar på tråden Varit på seans. Vet inte vad jag ska tro.