Skärsår i fingret som inte läker, bör jag oroa mig?
Den 3 mars så märkte jag att jag hade ett skärsår i pekfingret, toppen längst upp där man liksom böjer (böjsenan?) Vet inte vad jag skurit mig på heller. Tänkte inte mer på det efetrsom det knappast är första gången jag har ett litet skärsår. Efter några dagar så blev det dock värre, har inte varat eller något men fingret svullnade upp, har liksom en avdomnad känsla halvvägs ner i fingret, det pulserar kring skärsåret och har sen också fått enslags brännande känsla inuti ner till andra delen av fingret där man böjer (känns lite som efter man bränt sig på plattan på spisen). Kan inte böja toppen mer än någon millimeter eller så, sen vet jag inte om det beror på svullnaden elelr om något är av. Känns även som en förhårdnad ca 0,5 - 1 cm runtom såret. De på vårdcentralen tyckte inte såret såg infekterat ut men att jag väl kanske hade en inflammation ändå och jag fick penecillin i torsdags. 3 tabletter/ 10 dagar. Det har dock inte blivit bättre och det känns likadant men har å andra sidan lyckats få det att spricka i såret igen för kanske 2 dagar sen. Har aldrig gjort så jävla ont i fingret o kännts så konstigt pga ett fjuttigt skärsår.
Är även diabetiker med svårinställd diabetes. Bör jag oroa mig? Man nojar sig ju för sådant som blodförgiftning, stelkramp eller typ behöva kapa av fingret.
Borde jag åka till akuten med det?