• Cecese

Ska färga håret hos frisör. Hur är det med hårtvätt innan?

Jag har haft turen att få bli omgjord och på torsdagmorgon ska jag få håret klippt och färgat. Man ska ju inte ha nytvättat hår men när kan jag tvätta håret sista gången innan. Kvällen innan, ett dygn innan eller ska det helst gå längre. Jag tvättar vanligtvis håret varannan dag och då bara med shampoo, inget balsam och det blir ju fett efter ca 1,5 dygn. Har ingen lust att gå dit med allt för skitigt hår men vill inte heller att det är för nytvättat....

• Svar på tråden Ska färga håret hos frisör. Hur är det med hårtvätt innan?
  • Cecese

Tack för svar. Ja, jag hoppas det för då hinner det inte bli allt för äckligt flottigt iaf :)

• Bevabus

Frisören kommer ändå kladda ner ditt hår och sen behöva tvätta igenom det för att få ur färgen och få det fräscht igen, så spelar ingen som helst roll ifall du kommer dit nytvättad eller inte jag brukar också tvätta kvällen innan oavsett om jag bara ska klippa mig eller inte. Just eftersom att jag känner mig så ofräsch. Min frisör brukar tvätta igenom mitt hår innan varje klippning också för hon föredrar att klippa när det är blött.

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
Svar på tråden Ska färga håret hos frisör. Hur är det med hårtvätt innan?