• Anonym (förkrossad)

flickvännen tv-spelsberoende

hej familjeliv,

jag behöver eran hjälp. min flickvän och sambo är akut tv-spelsberoende. så fort man vänder ryggen till har hon tagit upp  mobilen och spelar något spel. när man försöker prata med henne är hon helt disträ. ibland tar det flera minuter innan hon svarar på en fråga, om man ens får ett svar.

jag har försökt flera gånger att ta ifrån henne mobilen eller be henne att sluta men då blir hon jätte, jättesur och vi börjar bråka.

måste jag hota med att vi bryter vår förlovning för att det ska få ett slut? är så himla trött på det här nu

• Svar på tråden flickvännen tv-spelsberoende
  • madeleine82

Men tvspel och mobilspel är 2 helt olika saker.Men prata med henne och ställ ultimatum.

• madeleine82

Men tvspel och mobilspel är 2 helt olika saker.Men prata med henne och ställ ultimatum.

• Anonym (Spel som spel)
    madeleine82 skrev 2012-03-13 01:13:44 följande:
    Vad är skillnaden?
  • eliten

Skillnaden är att Tv-spel spelar man på TV och mobilspel i mobilen, fast det är väl rätt ointressant? Dock är det nästan ännu värre för mobilen har man ju med sej överallt.

• Rakad Apa
    Anonym (Spel som spel) skrev 2012-03-13 04:39:20 följande:
    Vad är skillnaden?
    Är du seriös???
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym

Välkommen i klubben. Vi är nog många som har såna partners, i mitt fall en man...Här är det dataspel, tvspel och mobil. Varje ledig stund. Den mentala närvaron hos familjen är inte så hög.

Han använder det som verklighetsflykt för att han inte är nöjd med sitt liv säger han. Jag har gett upp. funderar över om jag ska fortsätta som nu eller lämna, typ.

• Anonym (Spel som spel)

Men åååh jag förstår ju såklart att skillnaden är att tvspel spelar man på tv:n och mobilspel på mobilen... Det jag menar är att spelberoende är det vilket som och borde tas på allvar.

• Rakad Apa
    Anonym (Spel som spel) skrev 2012-03-14 19:04:21 följande:
    Men åååh jag förstår ju såklart att skillnaden är att tvspel spelar man på tv:n och mobilspel på mobilen... Det jag menar är att spelberoende är det vilket som och borde tas på allvar.

Hehe, okey
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
Svar på tråden flickvännen tv-spelsberoende