• Anonym

Trög i magen

Jag är i v 12 & min mage är supertrög. Inte kanske att det som kommer ut är hårt men jag blir inte
    nödig liksom.
    Är det farligt? Vad ska jag göra för att ens bli nödig varje dag?
    För man ska väl göra nr 2 varje dag?!

• Svar på tråden Trög i magen
  • Anonym

Mycket vatten, motion, mat som sätter fart på magen som ex linfrön, kiwi etc etc.... om du är för hård i magen kan du få hemorrojder....

• Anonym

Men bajset är inte hårt.Det kommer bara inte ut så ofta

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-13 09:28:59 följande:
    Men bajset är inte hårt.Det kommer bara inte ut så ofta

Hur ofta gör du nr 2 då? Hur ofta gjorde du nr 2 innan du var gravid?
  • Anonym

nu kanske var tredje dag.
    Man SKA ju görat varje dag men om det bara inte är nåt som vill ut är det ju förbannat svårt

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-13 10:48:57 följande:
    nu kanske var tredje dag.
    Man SKA ju görat varje dag men om det bara inte är nåt som vill ut är det ju förbannat svårt

Ingen fara så länge du inte är förstoppad.....
  • Anonym (eva)

absolut bästa är psylliumfrö :) ta en tesked om dagen och svälj med ett glas vatten :)

• Anonym
    Anonym (eva) skrev 2012-03-13 11:14:20 följande:
    absolut bästa är psylliumfrö :) ta en tesked om dagen och svälj med ett glas vatten :)
    det ska jag testa.
    Dom ska inte ligga i blöt då ?
  • gotaland
    Anonym (eva) skrev 2012-03-13 11:14:20 följande:
    Håller med! Psylliumfrön är bättre än linfrö! Nej behöver inte ligga i blöt. Jag hade jävulska problem med förstoppning under min grav. Prövade allt! Verkligen allt som folk kommer att rabbla upp här i tråden, till slut fick jag moxalole utskrivet på recept (finns även utan recept =  svindyrt) och fick ta det + psylliumfrön (lite mer än en tsk) och det hjälpte. Det är fruktansvärt och jag hoppas du slipper, men typ sista utväg är MOXALOLE
  • Anonym

vad är moxalole?

• gotaland

Det är pulver du blandar med vatten, bulkmedel och inte beroende framkallande. Du kommer inte att behöva det sen när magen blir normal igen:)

• Anonym (eva)
    Anonym skrev 2012-03-13 17:58:49 följande:
    det ska jag testa.
    Dom ska inte ligga i blöt då ?
    nej de behöver inte ligga i blöt lägg en tesked på tungan och svälj snabbt ner med ett glas vatten :)
Svar på tråden Trög i magen