• Väntarochlängtar

Discokalas med "kall mat" (dvs ej möjlighet till spis o dyl) - vad kan man hitta på?

Funderar på att discokalas för ca 50 kids i 7-årsåldern... Men troligtvis kommer vi inte ha möjlighet att värma mat - vad skulle man kunna bjuda på då i matväg?

Eller "måste" man bjuda på mat om man har ett discokalas mellan tex 18-20 en fredagskväll? Räcker det med snacks, dricka,godis osv? Är det "ok" att ställa fram skålar med godis men inte skicka med godispåsar hem?

Tips och råd emottages tacksamt!     

• Svar på tråden Discokalas med "kall mat" (dvs ej möjlighet till spis o dyl) - vad kan man hitta på?
  • La Lola

Bara föräldrarna vet att ingen mat kommer att serveras så.

Isf räcker snacks och jag skulle inte skicka med några godispåsar hem.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Gryntroll

sorry läste slarvigt, trodde du endast ville ha tips på något att äta

Håller med La Lola, så länge det framår vad som serveras/inte serveras borde det inte vara ett problem.

• Pickeli

Om ni ändå vill bjuda på mat kan ju ett förslag vara att beställa pizza, Du kan säkert få mängdrabatt eller så. Då beställer ni den lagom tills ni ska äta.

Men vid den tiden tycker jag att snacks och godis räcker YPPERLIGT! Om jag vore du skulle jag poppat en gigantiskt stor skål/hink/tunna popcorn. Det är ju lite kul. Så kan barnen ta i egna skålar från den.

Detta förutsätter ju att man gillar att städa dvs

Och nej jag tycker inte du behöver skicka med en godispåse hem. Snacks och godis räcker utmärkt. Och vid den tiden har ju barnen redan ätit! Informera föräldrarna om att endast snacks kommer serveras!

Google it!
  • Väntarochlängtar

Vilka bra ideér!

Pizzabullar el att beställa pizza var ju smart!

Glasstrutar/glasspinnar - om det finns en kyl att tillgå.. Men vad ska annars bjuda på ? Orkar inte kladda med tårta till så många barn... Eller kanske färgglada cupcakes??

Pizzabullar/beställa pizza

Glasspinnar

Dricka

Popcorn och snacks   + godis i skålar  

• Sweet life

Vi gjorde "chipssallad" när jag och mina kompisar har disco när vi var små...

Stek köttfärs med massa grillkrydda och gör en sallad med massa goda grönsaker och ha en skål krossade chips bredvid att servera som topping på salladen med en god dressing...

Det var superpoppis och än idag gör fler av mina vänner salladen...

• La Lola
    Väntarochlängtar skrev 2012-03-13 09:43:09 följande:
    Vilka bra ideér!

Pizzabullar el att beställa pizza var ju smart!

Glasstrutar/glasspinnar - om det finns en kyl att tillgå.. Men vad ska annars bjuda på ? Orkar inte kladda med tårta till så många barn... Eller kanske färgglada cupcakes??

Pizzabullar/beställa pizza

Glasspinnar

Dricka

Popcorn och snacks   + godis i skålar  

Jag skulle bara köra på mat isf och snacks/godis.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • gullehjärtat

Det går att ta med kokande vatten i termosar så det går att koka korv med bröd till :)

Men pizzabullar eller pizza låter mycket bättre! ;)

Självklart behövs inga godispåsar att ta med hem, helt onödigt!

Bål är uppskattat på disco ;)
    Blanda cider, läsk och saft. Och i med lite frukt (fint med såna som blir som stjärnor när den skivas)
    Glöm inte ställa ut ett par svarta sopsäckar där barnen kan slänga sina plastmuggar.

Svar på tråden Discokalas med "kall mat" (dvs ej möjlighet till spis o dyl) - vad kan man hitta på?