• bruuden

vi försäkrar inte en katt som är äldre än 7år? vad är de för dumheter?

varför ska man inte kunna försäkra en katt äldre än 7år?

haft han försäkrad i 9år nu men glömde betala senaste räkning så den förföll och nu kan jag inte teckna ny för att han är för gammal? en katt kan bli 20 år varför resonerar dom så för? 

• Svar på tråden vi försäkrar inte en katt som är äldre än 7år? vad är de för dumheter?
  • Philippa

Så säger alla bolag....

• Millan83

Tråkigt! Mitt enda tips är att sätta undan pengarna istället i ett sparkonto och öronmärk dem till katten! En liten buffert iaf ifall det skulle hända något!

• Nemi76

Jag vill verkligen inte rekommendera Agria för jag hyser ett personligt agg gentemot dem, men jag har för mig att de försäkrar äldre katter men då krävs veterinärintyg.

• nemo1

Jag vet att det finns försäkringsbolag som försäkrar äldre katter bara det finns ett veteriärutlåtande. Undrar om det inte var Folksam.

• lennartsdotter

Agria har ingen övre åldersgräns för veterinärvårdsförsäkring. Dock lär de ju vilja få in ett friskhetsintyg innan de tecknar försäkring på en "äldre" katt.

• Ravenna

Jag försäkrade nyss min 9-åring hos Agria. De är bäst tycker jag.

Du måste dock besiktiga katten hos en veterinär först.

• lidob

Har en katt som är 20 år, för ett år sen ungefär ringde jag Agria och de kunde tänka sig försäkra henne. Det slutade med att vi inte tecknade en försäkring i alla fall för jag tyckte att undantagen i vad försäkringen gällde var alldeles för stora, inget medfött, inte trafikolyckor, inte tandsten osv, osv... Men hör runt med lite olika bolag så hittar du säkert något! Annars som någon sa, lägg undan pengarna som skulle gått till försäkring varje månad så har man i alla fall en liten budget om något händer.

Svar på tråden vi försäkrar inte en katt som är äldre än 7år? vad är de för dumheter?