Hyra Airshells?
Hej!
Är det någon som hyrt airshells på arlanda för att skydda barnvagnen vid flygresa? Funktionellt? Enkelt att hämta ut respektive lämna tillbaka?
Hej!
Är det någon som hyrt airshells på arlanda för att skydda barnvagnen vid flygresa? Funktionellt? Enkelt att hämta ut respektive lämna tillbaka?
Lite sent svar nu kan jag tänka mig, ni kanske redan har hyrt ett själva.
Vi hyrde iaf ett Airshell till vår barnvagn, visserligen på malmö flygplats. Vi kommer aldrig någonsin använda airshells igen iaf. Något klumpigare och jobbigare att släpa på har jag nog aldrig varit med om. Hyrde ett airshell för paraply-vagn och enligt måtten skulle det passa vår vagn ganska precis. Det visade sig att man hade kunnat få ner 4-5 likadana vagnar i det där så du kan ju tänka dig hur stort det är. Det är otroligt opraktiskt att släpa på när man väl är framme på destinationen även om man viker ihop det. Ihopvikt blev det nästan lika stort som en av våra resväskor.
Vill bara varna för att man ska tänka efter ett par ggr extra innan man hyr ett Airshell. Detta är hur jag och min man upplever det, smaken är som baken.
Är man rädd om sin vagn kan man ju alltid köpa en begagnad billigt på blocket att använda på resa. Vi hittade en sittvagnssulky för 100 kr som som vi tog när vi åkte till Grekland. Kanske inte lika snygg och modern som vår nya vi använde hemma men vi behövde inte heller vara lika oroliga att den skulle ta skada i transporten.
Vi hyrde airshells och tycker att det funkade bra just för att skydd vagnen. Men håller med om att dom är oerhört klumpiga. Alldeles för stora. Även fast man väljer en som enligt måtten precis ska passa vagnen.
Köpa en billig vagn kan man ju förstås göra, men det beror nog också på hur man ska använda vagnen och vem som ska ligga i. Vi hade med vår liggvagn till en femmånaders bebis, och då kräver ju vagnen lite mer funktion. Ena gången åkte vi till Rhodos och sedan till London, och på det senare resmålet behövdes verkligen en schysst vagn.