Autistiska barn som äter DÅLIGT (ensidig kost)..tips och råd tack!!
Jag har en son på 2 år och 10 mån som slutade äta när han fyllde 2 år...vi har vart hos dietist,psykolog,logoped och läkare smat bvc. Han pratar inga ord än och han stimmar...vi är ganska säker på att han har någon grad av autism.
Innan han fyllde 2 år så åt han allt och bra..men över en dag förändrades allt.Han slutade äta,eller det enda han åt va fisk på barnmatsburk samt hårdmackor...sen slutades den maten att tillverkas och vi lyckades få i honom pannkaka ist...Så nu äter han bara pannkaka,hårdbröd med smör samt godis och chips och fikabröd.
Detta börjar bli såå jobbigt..vi va till läkaren igår och tog prover för järn,b 12,folsyra,ämnesomsättning och gluten (läkaren sa att han va inte glutenallergiker eftersom han lever på pannkaka och går upp i vikt)
Skulle vilja veta hur ni har det med era barn..hur har ni fått dom att våga äta annan mat ...
Min son ska dessutom matas framför tv:n,annars äter han inte...
De är väl en sak när dom börjar förstå att han kanske kan få ngt gott om han bara provar någon mat först,men min kille är för liten för det och han skulle inte förstå en sån uppmaning.
Ibland vägrar han även pannkaka..tycker det känns jobbigt att han ska leva på mackor...