• Anonym

Vilken SORTS väska till förlossningen?

Ja, jag vet, superdum fråga egentligen.
    Men jag vill inte komma dragandes med en resväska till förlossningen om "alla andra" har ryggsäck om ni förstår vad jag menar!  

Så vilken sorts väska ska man ha?? Vad hade ni?
    Det är ju ändå rätt mkt grejer som ska med!     

• Svar på tråden Vilken SORTS väska till förlossningen?
  • Pickeli

Men ärligt talat? haha förlåt men jag kan inte hjälpa att gapskratta ihjäl mig

Jag hade en liten bag, ta en väska du har hemma där sakerna ryms. Inte svårare än så?

Google it!
  • Momalicious

Haha, jag hade en resväska. Hade ingen bättre väska och hade dessutom med onödigt mycket saker. Nästa gång blir det min ganska lilla gymbag och skötväskan. :)

• Anonym

Roligt att man kan glädja nån! ;)

Och ja helt ärligt så har jag gått och funderat och har problem med vilken väska jag ska ha. Äger ingen bag, förutom en urgammal med hästmotiv och DEN tänker jag inte ha...

Annars är det idel kabinväskor för hela slanten här hemma.    

• Khaleesi

Varför är det så viktigt för dig att vara som alla andra? Vad brukar du packa i när du ska ut och resa i vanliga fall? Vad har du får väskor hemma? En mjuk sportbag tror jag att jag hade, men det kan också ha varit en ryggsäck.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Erica80

Jag hade kabinväska med mig båda gångerna..

Du, du träffar typ inte dom andra.. Eller du kanske träffar dom på BB vid måltider men du ser inte deras väskor..
    Väskor är det sista ni bryr er i just då

• Anonym

Ska ni ha en skötväska till bebisen? Packa i den i så fall! Eller i en ryggsäck. Om det är viktigt att vara som alla andra så tar du en mjuk sportbag - jag har aldrig sett att någon har kommit med resväska till BB. Kanske du känner någon som kan låna er? Annars ryggsäck - har du ingen så köp, väldigt praktiskt att ha när man har barn!

• Anonym

Jag menade inte att jag måste vara som alla andra (därav alla andra inom citationstecken), men jag har en tendens att överpacka vilket kan sluta med att jag kommer dragandes med en gigantisk resväska så den stackars personalen därinne på förlossningen tappar hakan om det vanligaste är ryggsäck eller liknande!

Och så ville jag gärna ha tips om vilken sorts väska som är att föredra eftersom jag aldrig gjort det här förut!  

• Erica80
    Anonym skrev 2012-03-13 14:35:25 följande:

Jag menade inte att jag måste vara som alla andra (därav alla andra inom citationstecken), men jag har en tendens att överpacka vilket kan sluta med att jag kommer dragandes med en gigantisk resväska så den stackars personalen därinne på förlossningen tappar hakan om det vanligaste är ryggsäck eller liknande!

Och så ville jag gärna ha tips om vilken sorts väska som är att föredra eftersom jag aldrig gjort det här förut!  

Jag har över packatbåda gångerna.. Man vet ju aldrig vad som kan hända.. Kanske måste stanna en vecka.
    Ingen har tappat hakan över min packning.. Ser dock lite roligt ut när sambon kommer bärandes..

Sist va det min väska (kabinväska), skötväska, påse med gott och dataväska (vi hade bådas laptopar med oss)... Haha!!
  • Anonym

En stor pappkasse från Ica funkar också.

Svar på tråden Vilken SORTS väska till förlossningen?