• Hoomlan

Lekstuga - Inredning

Hejsan hoppsan!
    Vet inte riktigt om denna fråga passar in här men nu får den hamna här iaf! 

Ska nu ta tag i att inreda lekstugan vi har här på trädgården och vill ha så mycket tips som möjligt. Har iaf sagt att jag ska köpa stolarna färgglad från ikea men sen står resten still i huvudet på mig, söker billigaste bästa man kan göra. Så man kan använda sånt som bara ligger och "skräpar" här hemma! 

Vill ha så mycket färg som möjligt så kommer bli en massa detaljer som har färg tex fotoramar i olika färger med mera! Så tänkte kolla om ni har någon smart smidig lösning man kan göra utan att det skall kosta en flera tusen kronor!   

• Svar på tråden Lekstuga - Inredning
  • Khaleesi

BÖrja med att tänka funktion. Sånt som barn brukar gilla att leka i lekstuga är ofta köksrelaterat. Kan ni göra någon liten spis därinne? Hänga upp färgglada kökshanddukar? Ryms en säng för sommarövernattning?

Överblivna möbler eller loppisgrejer och lite färg kommer man långt med.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • La Lola

Sno ideér på styleroom.se

Där finns flera lekstugor.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Hoomlan
    Khaleesi skrev 2012-03-13 14:27:37 följande:
    BÖrja med att tänka funktion. Sånt som barn brukar gilla att leka i lekstuga är ofta köksrelaterat. Kan ni göra någon liten spis därinne? Hänga upp färgglada kökshanddukar? Ryms en säng för sommarövernattning?

Överblivna möbler eller loppisgrejer och lite färg kommer man långt med.
    Ja det skulle jag nog kunna lösa om jag tänker noga när jag pillar där inne ;)
    Den är ju väldigt liten så en säng är inget alternativ (plus han är alldeles för liten för att sova ute, 2år) :) 
  • La Lola

Hedda har en liten lekstuga och för att spara lite på golvytan kapade jag bordet så att det bara är två ben och sen sitter skivan fast i väggen.
    Bordet fick vi från min syrra, ett gammal litet furubord.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Gaytjej

Kul projekt!

När det gäller färg och tapeter så brukar många färgaffärer sälja provburkar och udda tapetrullar billigt. Ett par kvadratmeter golv kan du också hitta billigt (så väl vid utförsäljning som till ordinariepris).

Fynda på loppis, Tradera och Blocket är väl sedan sånt du redan tänkt på själv antar jag. 

Viktigt tycker jag är att möblerna i lekstugan är flyttbara (så man inte måste ha köksdelen på ett visst ställe) att möblera om brukar ju vara en populär aktivitet! Kanske kan du ha några olika uppsättningar med gardiner etc så att det går att byta stil också?

Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
  • Khaleesi

Sen är det förstås kul att ha lite plantering precis utanför - kanske blomlådor också. Gör en liten rabatt och tryck ner lite snabbväxande saker som krasse, tagetes, morötter, sallad eller något annat man kan äta. Kanske en jordgubbsplanta som liksom hör till huset.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • gullehjärtat

Styleroom säger jag bara ;) Lycka till

Svar på tråden Lekstuga - Inredning