• Gizmo83

Kompisar och barn!

Hej på er där ute!
    Vad gör man när man känner att det alltid är mina barn som gör fel?
    Käns ibland som att jag trycker ned dem för att de skall vara lugna, snälla och göra som jag vill... käns inte bra alls....
    Min rädsla är att de skall vara elaka , hamna i trubbel eller säga fula ord. Helt enkelt att de skall såra någon. Vill inte lämna dem på dagis ifall det händer något och föräldrar ska ringa up mig och vara arga! 

• Svar på tråden Kompisar och barn!
  • TwistedSister

Varför känner du att de gör fel? 

• Gizmo83

När barn leker så upstår det ju konflikter ibland men jag känner att det alltid är mitt och mina barns fel. Även om min tanke någonstans säger att det inte bara är så.... Ingen är ofelbar. Mina barn är jätte goa och omtänksamma men vist är de livliga och busiga ibland med. Tar kål på mig själv med att gå med denna rädsla....

• Duckan

Okej, jag förstår ts. Jag har ett barn som är en stark invidvid och hon bestämmer gärna lekar osv. Hon är vanligtvis inte elak eller slåss, men hon hamnar i tjafs det gör hon.

• Duckan

Vi pratar mycket om det med henne, att hon måste lära sig att lyssna på vad andra vill osv.
    (Hon är 5 år) Hur gamla är dina barn? 

• Gizmo83

Ja det är just det, när det blir tjafs sä skällar jag alltid på mina barn. Även om jag vet att det kanske inte är deras fel bara för att det inte skall vara synd om de andra. Men det är ju mina det blir synd om ibland med.....

• Duckan

Skäll inte på dem, prata med dem och fråga vad de grälar om, försök medla kanske istället? Jag är lite som du ts, men försöker att inte per automatik tro att det är Siri varje gång.

Svar på tråden Kompisar och barn!