Bra bröstpump??
Någon som kan rekommendera en BRA bröstpump??
Någon som kan rekommendera en BRA bröstpump??
Medelas elektriska pump, hur bra som helst!
Medela freestyle. Fast jag har bara provat den och den man kan hyra från BB. Den från BB var inte särskilt bra och DYR!!! (Freestylen är inte billig heller men en engångskostnad. Dessutom brukar det gå att få tag på bra begagnade på Blocket)
Medela freestyle är bra eftersom man pumpar båda brösten samtidigt. Man kan också spänna fast det hela på brösten (därav freestyle) men det funkar sådär. Men för mig funkar det att spänna fast på ena sidan iaf så man får en hand fri vilket är väldigt skönt då bebis brukar skrika och vilja ha mat lagom när det är dax att pumpa. Då kan man pumpa och mata samtidigt...
När det gäller pumpningen sen så pumpa max 15 minuter med minst 4 timmars mellanrum för att bibehålla mjölkmängden. Längre och oftare pumpning ökar mjölkmängden, tvärtom minskar. Jag har aldrig pumpat på natten utan det har funkat ändå.
Använder du fastspänningen så se till att variera den annars får du mjölkstockning. Spänn inte heller för hårt.
Medela Swing:
http://www.medela.com/SE/sv/breastfeeding/products/pumping/swing.html
Jag är jättenöjd och har pumpat massor!
Håller med om att den från BB inte var nån höjdare, stor och otymplig och lät mer vill jag minnas.
Ska du helpumpa eller bara vid enstaka tillfällen? Jag har en avent manuell som jag tyckerfunkar bra att använda når jag vill pumpa ur ett mål. Tror dock det skulle vara jobbigt att Helpumpa med den.
Jag tycker att Philips AVENT manuell pump är super. Jag använde den i stort sätt varje dag under en period och det fungerade hur bra som helst. De finns en massa bra tillbehör och AVENT nappflaskorna är super bra (min dotter dricker fortfarande välling ur dem).
Som de andra gillar jag Avent manuell och medela swing. En manuell pump kan kräva lite övning men är iaf för mig lika effektiv som den elektriska.
Blev en medela :) Jätte nöjd! Tack för era svar :)
ser att du redan köpt, men medela mini electric är kanon
Jag har testat en avent isis, men förstår inte alls hur det ska kunna funka. När lillen suger tar han ju i ordentligt. Det gör ont och bröstvårtorna blir utdragna och fyller hans lilla mun. Massa mjölk har jag. Bröstpumpen känns knapt. Kommer absolut ingen mjölk då. Har jag gjort nåt fel eller ska det vara så eller finns det nån pump som är bättre?
=O)
köpte mini electric bröstpump på babyproffsen , då jag har hyrt en bröstpumpen från bb den är stor o otymplig iofs låter den knappt ngt , , den jag köpte idag var bra, lätt, väger knappt ngt, men den låter hemskt , den väsnas så ,. så vet ngn ngt bra sätt att minska ljudet på den så berätta gärna .