• Anonym (Fettförbränning)

Vilken motionsform förbränner fett bäst?

Jag är initialt inte intresserad av att bygga muskler eller forma kroppen. Jag väger 110 kilo till mina 170 cm, har gått ner 13 kilo på 11 veckor genom att lägga om kosten och vill nu ha tips på träningsformer som i första hand bränner fett.

• Svar på tråden Vilken motionsform förbränner fett bäst?
  • Tom Araya

Ingen. Kroppen väljer i första hand kolhydrater som energikälla, först när dessa är slut tas av fettet och då tror jag inte träningstyp spelar så stor roll. Jag rekommenderar att kombinera olika typer som styrka och kondition ihop med strypt intag av kolhydrater.

• Anonym

Zumba eller andra danspass.Boxing,styrketräning,löpning

Tom Araya skrev 2012-03-13 16:41:18 följande:
    Ingen. Kroppen väljer i första hand kolhydrater som energikälla, först när dessa är slut tas av fettet och då tror jag inte träningstyp spelar så stor roll. Jag rekommenderar att kombinera olika typer som styrka och kondition ihop med strypt intag av kolhydrater.
    Jag är ganska trött på allt tjat om GI och LCHF, som indragande eller kapande av kolhydrater är. 
    Det går att bränna fett och gå ner i vikt utan att sluta äta kolhydrater, tro mig.  
  • Eleonor01

Långdistans sporter e super både konditionsmässigt å förbränning. Jag cyklar racer, landsvägscykling. Prova det! Helt underbart att bara ha musik i öronen å se sig omkring samtidigt. Håller man låg intensitet så bränner man fett! Jag håller med dig. Har du någonsin sett en tjock landsvägscyklist?? Ja iofs kanske när man börjar :)

• RS89
    Anonym (Fettförbränning) skrev 2012-03-13 16:47:15 följande:
    Det går att bränna fett och gå ner i vikt utan att sluta äta kolhydrater, tro mig.  
    japp. löpning är bäst!
  • Anonym

Gå i trappor, det förbränner massor!

• Anonym

Köp en pulsklocka!! För att bränna mest ska du ligga på 60-70% av din maxpuls. Sen är det bara att välja själv, jag kör mycket spinning, powerwalks, crosstrainer eller vanligt löpband.

Det jag har lärt mig efter att ha gått ner i vikt, är att maten är den största delen i att tappa vikt, inte motionen. Se över dina matvanor och räkna kalorier!!

• Anonym

Det ska vara lågintensiv träning/uthållighetsträning hellre en högintensiv om du vill bränna fett. Kroppen bränner fett även när den har kolhydratdepåer - så länge det inte är högintensivt för då hinner den inte omvandla fettet till energi.

Alltså är promenader bättre än löpning (samma sträcka) för att förbränna fett. Sen bränner större muskler mer energi så en del styrketräning gör att du bränner mer mellan träningspassen så att säga.

Anonym skrev 2012-03-13 19:45:26 följande:
    Det ska vara lågintensiv träning/uthållighetsträning hellre en högintensiv om du vill bränna fett. Kroppen bränner fett även när den har kolhydratdepåer - så länge det inte är högintensivt för då hinner den inte omvandla fettet till energi.

Alltså är promenader bättre än löpning (samma sträcka) för att förbränna fett. Sen bränner större muskler mer energi så en del styrketräning gör att du bränner mer mellan träningspassen så att säga.
    Är vanliga jympa pass på t.ex. friskis bra? Där är det ju en del kondition och en del styrka. 
Svar på tråden Vilken motionsform förbränner fett bäst?