"Hur är det? Du ser så trött ut!" sa chefen
Hade ett arbetsplatsmöte idag. Jag tog mod till mig och ställde frågor och gav synpunkter. Höll mig alert i 4 timmar och kände mig stolt över mig själv då jag brukar vara blyg och tyst.
När mötet var slut och jag kände mig glad och skulle hämta sonen på dagis kommer chefen fram till mig och säger "Du ursäkta men hur är det med dig egentligen? Du ser så himla trött ut!". Jag blev helt ställd då jag kände mig hur pigg som helst. Hennes (chefens) assistent slöt upp vid vår sida och sa "Ja du ser verkligen trött ut!" och chefen fortsatte "Har du sovit dåligt inatt?"
Jag har inte sovit dåligt utan känner mig på topp rent fysiskt. Utvilad och pigg. Dessa kommentarer från chefen och hennes "assistent" gjorde mig ganska nedstämd. Jag sa att jag kände mig pigg men att jag möjligtvis sovit dåligt inatt (kände jag var tvungen att komma med någon förklaring).
Jag har bara arbetat två månader på detta ställe och jag och chefen känner inte varandra så bra än. Nu är jag rädd att hon kommer älta min hälsa, kalla in mig på kontoret ideligen angående min "trötthet" och att hon tror att jag håller på att braka ihop eller nåt.
Jag har aldrig fått denna kommentar och känner mig nertryckt av den.
Tips på hur jag kan förhålla mig till detta för att inte känna mig så nedtryckt?