• Väntarochlängtar

Liten present på kalas istället för godispåse... Förslag önskas...

Ska ha discokalas för mina barn  och om alla barn kommer så kommer det bli uppemot 50 st barn... Ska bjuda på snacks , godis mm på festen så jag tänkte inte skicka med en godispåse hem. Men funderar på att ge barnen en liten sak istället.. Har ni ngt förslag och vad man i så fall kan köpa det..
    Saker som jag själv tänkt på ;
    Stickers, nageldekerationer.puttekulor,penna ( tex guld el silver / glitter) .... Vill ha mer förslag samt tips på vart man kan köpa dem - på nätet el rikstäckande butik..

Ska man i så fall slå i dem i "pojksaker" och "flicksaker" eller lägga allt i en korg så får de välja ngt när de går hem...     

• Svar på tråden Liten present på kalas istället för godispåse... Förslag önskas...
  • Nape

Reflexer, fejktatueringar.

Hm, du skulle annars kunna göra en varsin tatuering på barnen, eller att de får sprayfärg (någon slinga, eller ett mönster-  klipp ut tex en stjärna i papp, håll mot håret och spraya).

Ta coola foton och skriv ut så de får en bild på sig själv. Inramat om du vill- fotoramarna är väl billiga (fem spänn, nio?) på IKEA. Hinner/ vill man så kan man måla ramarna.

50 barn? herrejisses du modiga människa. *ler*

• pigglet

Oj - dyrt kalas det där...
    Nej, gör inga "flick- och pojk"-paket. Sonen (5 år) skulle bli MYCKET besviken om han såg andra få nagellack och han själv skulle få en kula eftersom han är pojke... Köp samma till alla, eller låt barnen välja (med risk att en viss sak tar slut snabbt och en del barn blir besvikna)

• Väntarochlängtar
    Nape skrev 2012-03-13 20:55:20 följande:
    Reflexer, fejktatueringar.

Hm, du skulle annars kunna göra en varsin tatuering på barnen, eller att de får sprayfärg (någon slinga, eller ett mönster-  klipp ut tex en stjärna i papp, håll mot håret och spraya).

Ta coola foton och skriv ut så de får en bild på sig själv. Inramat om du vill- fotoramarna är väl billiga (fem spänn, nio?) på IKEA. Hinner/ vill man så kan man måla ramarna.

50 barn? herrejisses du modiga människa. *ler*

Modig eller dum?
  • 3tjejer

Jag hade definitivt haft en påse med saken eller en inslagen present där alla får samma/likvärdigt. 50 ungar som ska gå ung samtidigt och välja och så tar något slut, några tar fler än de borde, några får inget eller fel och går därifrån besvikna snarare än nöjda. Känns onödigt tycker jag. Personligen ser jag hellre en bok tex än tre billiga plastsaker som går sönder med en gång. Vill man köpa något billigt (för det är ju trots allt 50!!) så kör på penna och reflex tex. Studsboll är ju bra.
    Hur gamla är barnen? 

• Väntarochlängtar
    3tjejer skrev 2012-03-13 22:30:16 följande:
    Jag hade definitivt haft en påse med saken eller en inslagen present där alla får samma/likvärdigt. 50 ungar som ska gå ung samtidigt och välja och så tar något slut, några tar fler än de borde, några får inget eller fel och går därifrån besvikna snarare än nöjda. Känns onödigt tycker jag. Personligen ser jag hellre en bok tex än tre billiga plastsaker som går sönder med en gång. Vill man köpa något billigt (för det är ju trots allt 50!!) så kör på penna och reflex tex. Studsboll är ju bra.
    Hur gamla är barnen? 

7 år...
  • hymafr

Jag tycker att stickers och pennor låter som en bra present. Då kan de byta med varandra om de vill samtidigt som alla får "samma".

• sweetsandra

Mitt tips som jag köpte när dottern hade 5 årskalas:
    Miniburkar med Playdoh :)

Tror det var 10 st miniburkar i en förpackning á la 49 kr på Toys´r´us. Blandade färger.
    Passar ju dessutom både flickor och pojkar.     

Mina solstrålar ~ Vinga 070108 & Lycka 090820
  • Julia85

Ha inte i någon sprayfärg i något barns hår!!!! Vi var hos frissan med sonen och han ville ha röd färg. Det satt i ca 6 månader då vi rakade bort det sista. Vissa hår suger åt sig färgen som bara attan.

Svar på tråden Liten present på kalas istället för godispåse... Förslag önskas...