• Anonym (Hur många?)

Hur många aborter "får" man göra?

-00
    -02
    -03
    -05
    -08

Är de år jag gjort aborter. Har mellan dessa år också behållt två graviditeter.
    Hur många aborter är det ok att göra i Sverige? De två sista gångerna jag gjorde abort så kändes det som att de var lite irriterade på mig... att dom tycker att jag varit där lite väl många gånger... :S

Varför jag gjort dessa aborter vill jag inte gå in på just här, det är inte det som ska diskuteras, så det hoppas jag att jag slipper förklara... Tack! 

• Svar på tråden Hur många aborter "får" man göra?
  • Anonym (Hur många?)
    Marionettdocka skrev 2012-03-13 21:47:52 följande:
    Hur många som helst.
    Jo, alltså att man har laglig rätt till det förstår jag :) Men kan sjukvården säga nej, alternativt hänvisa till socialtjänsten eller nåt?
  • Anonym (Tessan)

Om du gjort ditt yttersta för att skydda sig men ändå blivit gravid är det inte någonting att göra åt men att använda abort som preventivmedel tycker jag är förkastligt!

• Anonym (Hur många?)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-03-13 21:56:38 följande:
    Om du gjort ditt yttersta för att skydda sig men ändå blivit gravid är det inte någonting att göra åt men att använda abort som preventivmedel tycker jag är förkastligt!
    Man kan faktiskt bli gravid även när man äter p-piller...
    Tänkte mest om de till slut tröttnar på en?
  • Mummyfied

Det finns (vad jag vet ) inget som reglerar det, man får göra hur många som helst med andra ord

• pluvdo

Jag tycker ärligt talat det är lite konstigt att man kan göra så många aborter. Alltså, inte att sjukvården tillåter det utan att man rent mentalt kan göra så många.

Kanske dags att köra med dubbla preventivmedel och så? Kondom?

• Anonym (Tessan)
    Anonym (Hur många?) skrev 2012-03-13 22:00:43 följande:
    Man kan faktiskt bli gravid även när man äter p-piller...
    Tänkte mest om de till slut tröttnar på en?
    Jag vet inte men det är ju inte helt omöjligt att de ber dig söka samtalskontakt då du uppenbarligen har ett preventivmedel som´inte fungerar för just dig.
Svar på tråden Hur många aborter "får" man göra?