• Carolajnah

Tips på bästa skötväskan?!

Som i allt annat kring första barnet så är ju detta med inköp en djungel... Behöver tips o råd om bra skötväskor o vad man bör tänka på när man väljer en skötväska... Typ så många fack som möjligt eller?! :P Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på bästa skötväskan?!
  • La Lola

Vilken väska eller ryggsäck som helst fungerar.
    Många köper 99-kronorsväskan från Stadium.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • straw2008

köp ingen, fruktansvärt onödigt. fult o klumpigt.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • LiamsMamma

Jag har en unge på 3 månader och har klarat mig utmärkt utan skötväska:) brukar ha det som man behöver till han i antingen handväskan eller i en tygkasse :)

• Muminstjej

Bababing! Älskar vår! :) Massa praktiska fack och den värme/kylfack!

• Litenåfin

Jag hade en oioi till första barnet, men saknade vissa fack :) nu till nästa blir det nog en skip hop tror jag :)! Skulle aldrig falla mej in att köpa en ryggsäck eller nått annat fult, men det är jag det ;)

• Gsson

Jag har en ryco, ibland är den lite stor men det är skönt att allt får plats!

• camillas1985

Har en vanlig väska från inter sport eller nått sånt. En sån med en rem som man hänger över en axel men jag har ju min över vagnen som vanlig skötväska. Ofta mycket billigare än skötväskor. Tycker den är jätte bra med olika fack då jag gillar att ha var sak på sin plats för att hitta lätt. Skulle aldrig ha klarat mig med tygkasse eller så då jag för det första haft riktiga spykråkor till barn så mycket kläder och trasor med och behövt ha grejer till ersättning med mig.

Isak 090201 William 100721 Flickan i magen 120710
  • Saragbg

Skip hop e superbra, ett tips e att kolla tradera om du inte vill köpa nytt!

• Jeff

Favoritar, tack alla för bra tips!

• MissSandra

Polarn och pyret har en bra skötväska som man även kan använda som vanlig axelremsväska sen.

• Lumo

Om du vill unna dig en snygg skötväska så gör det! jag hade en sån där ful sportig väska a la stadium med 1 a barnet. Inga större fel på den, men ful. Nu får jag om 1 v barn nr 2 o har unnat mig en snygg skötväska för typ 1000 kr. Praktiskt ned massor av fack, men snygg nog att man tror det är en handväska.

Det jag prioriterar är många fack men det måste var lätt att hitta i dem. Att den sitter bra på barnvagnen. Att den har en dyna för blöjbyte. Plats för ombyte, blöjor, våtservetter, nån burk med mat o lite små leksaker, osv.

Ett till bra tips att ha i skötväskan är hundbajspåsar, perfekt för använda blöjor o betydligt billigare än blöjpåsar.

Just det, en liten parantes. Maken tyckte min väska var snygg men påpekar att han vägrar ta med den när han är pappaledig. Hehehe... Han får väl ha den gamla sportiga saken.

• Brucean78

Gillar oxå polaren o pyrets, bra m fack inuti som är utformade så du kan ställa saker i dem om du behöver och sen är den inte så himla dyr strax över 500:- har jag för mig.

• Aurora84

Jag hade Emmaljungas egna till första barnet.. dragkedjan gick sönder lagom till att behovet av skötväska va över. Nu denna gång har jag köpt Stadiums för 99kr.. den svarta.. enkel och diskret tycker jag och lagomt med fack :)

• Gaytjej

Beror nog alldeles på vilken sorts person man är?

Vi bor på landet och tar bilen till de flesta ställen. I bilarna har vi skötväskor (en röd i den röda bilen och en svart i den svarta bilen =) som vi har köpt på GeKås och dessa är välfyllda med handdukar, ombyten, rispuffar etc när det var period för det, osv. Dessa väskor har tre huvudfack och det mittersta har dessutom några småfack. Har räckt bra tycker jag!

Men när vi sedan går i affärer, går på promenad i skogen eller går in hos en kompis eller vad det nu kan vara så slänger vi bara ner ett par blöjor och ett paket våtservetter i vår vanliga väska. I början när det var risk för kackning utanför blöjan så hade vi även med en extra body och byxor om vi skulle gå långt ifrån bilen.

Så: Tips från mig är alltså en basväska som man *inte* släpar med sig överallt och så en ''lightväska' upptill.

Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
  • Cornellia

Jag har en ju-ju-be BeAll, och jag är verkligen supernöjd med den.

Jag personligen skulle bli galen om man inte kan sortera grejerna i olika fack, så för mig skulle en vanlig väska inte alls fungera. Tyvärr är den ju lite dyr, men hittils har den varit värd sitt pris.

Stadiumväskan som alla har tycker jag har på tok för få fack.

• EmmaHenke

Jag älskar min skip hop, bra med fack och lätt att ha koll på grejerna. Snygg tycker jag också att den är . Supersmart knäppfunktion så den kan sitta på alla vagnar, även syskonvagn med "delat" handtag. Det är den med lock.

• Solen11

Har en Skiphop Deluxe, snygg och praktiskt och passar perfekt på Bugaboon.

Svar på tråden Tips på bästa skötväskan?!