• Anonym

Nagellack på män?

Om er 5-årige son är väldigt intresserad av nagellack och väldigt gärna vill prova att ha det själv men inte riktigt vågar, skulle ni som pappa/manlig anhörig (eller era män) måla era naglar då för att visa att det är ok för män att prova?

• Svar på tråden Nagellack på män?
  • IkeaKastrull

Min sambo skulle absolut göra det.

• Vit Lilja
    IkeaKastrull skrev 2012-03-14 08:07:09 följande:
    Min sambo skulle absolut göra det.

Min också, utan tvekan. Han kan även sitta modell om jag vill testa design. Han kollar på tv, jag målar hans naglar, win win situation (haha). Med det vill jag säga att han målar ofta naglarna inför sonen... men han är mycket noga med nagellacksborttagningen innan läggdags för annars glömmer han det dagen efter haha
  • La Lola

Ja såklart skulle han våga.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • sextiotalist

Inte min sambo, jag hade inte ens ansett att det varit ,lämpligt för en 5-åring att ha nagellack, oavsett kön. Utöver detta så tycker jag smink och nagellack (och även smycken) på män är direkt fult och även på barn (oavsett kön)

• La Lola
    La Lola skrev 2012-03-14 08:11:13 följande:
    Ja såklart skulle han våga.
    åh, jag läste frågan som om han skulle våga.

Det skulle han men han skulle nog inte måla bara för att visa att det är ok.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Khaleesi

Min man skulle inte göra det. Vi har aldrig fjäskat för barnen på DET viset. Om det var pojken som ville ha nagellack så fick han väl ha det, men det vore i så fall hans bekymmer. Vågade han inte så vågade han inte. Varken jag eller min man skulle göra något vi själva inte ville (av typen färga håret, bära konstiga kläder eller annat som går mot vår natur och som itne är viktigt) för att ge barnen mod att göra det. Det är skillnad på att visa vägen när det gäller viktiga och oviktiga saker.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • sextiotalist
    Khaleesi skrev 2012-03-14 08:13:12 följande:
    Min man skulle inte göra det. Vi har aldrig fjäskat för barnen på DET viset. Om det var pojken som ville ha nagellack så fick han väl ha det, men det vore i så fall hans bekymmer. Vågade han inte så vågade han inte. Varken jag eller min man skulle göra något vi själva inte ville (av typen färga håret, bära konstiga kläder eller annat som går mot vår natur och som itne är viktigt) för att ge barnen mod att göra det. Det är skillnad på att visa vägen när det gäller viktiga och oviktiga saker.

Exakt, nu har vi aldrig varit i den situationen, för jag målar mig inte till vardags och använder ytterst sällan nagellack
Svar på tråden Nagellack på män?