• Albertina12

stor mage, tvillingar? (bild)

är bara i vecka 8+3... är inte magen stor för det? :o kanske tvillingar, eller vad tror ni?
  • Svar på tråden stor mage, tvillingar? (bild)
  • Dohgon

har du barn sen tidigare? då blir man större fortare. annars är det normalt att bli väldigt stor precis i början pga tarmarna.

fast ja visst kan det även vara tvillingar =) det kommer visa sig så småningom. v13 med tvillingarna för mig så kunde jag inte dölja graviditetn längre även fast jag ville ^^

• Albertina12

nej :P det är första :)

ja, det har du ju rätt i :)

ojojoj, kan man göra tidigt ul om man misstänker tvillingar?

• gnuttenn

Magen kan vara svullen osv, fast det kan ju vara tvillingar med. Bara vänta och se :)

• jguz

Stor?
    Tycker att du ser platt ut? Fast jag vet inte hur du såg ut innan du var gravid :)

Här kan du se min tvillingmage vecka för vecka guzzzel.com/samlat/bebbe/magen.htm

Jag misstänkte inte att det var tvillingar och fick veta i vecka 17+1 på rutin ultraljudet.

• Albertina12
    gnuttenn skrev 2012-03-14 10:48:00 följande:
    Magen kan vara svullen osv, fast det kan ju vara tvillingar med. Bara vänta och se :)
    ja, svullen är den..eller den är stenhård ;P
  • Albertina12
    jguz skrev 2012-03-14 10:50:08 följande:
    Stor?
    Tycker att du ser platt ut? Fast jag vet inte hur du såg ut innan du var gravid :)

Här kan du se min tvillingmage vecka för vecka guzzzel.com/samlat/bebbe/magen.htm

Jag misstänkte inte att det var tvillingar och fick veta i vecka 17+1 på rutin ultraljudet.
    var mindre innan jag blev gravid :) gått upp kanske 4 kilo sedan slutet av januari :P lagomt roligt.

Ska gå in & kika :)

oj, världens chock då väl?
  • Albertina12
    EmmaHenke skrev 2012-03-14 10:54:49 följande:
    Tyckte den såg liten ut..
    inte mot vad jag var innan :)

ser bara småfet ut nu, hellre mer bula isfl, så man ser gravid ut :P
  • Dohgon

njae, man får inget tidigt UL för att man misstänker tvillingar. Vi gjorde KUB test som vi fick reda på det. det var v 10+5 sen 12+5 sen RUL 19+5.
    magen kom ruskigt fort med tvillingar =)

• Albertina12
    Dohgon skrev 2012-03-14 10:57:42 följande:
    njae, man får inget tidigt UL för att man misstänker tvillingar. Vi gjorde KUB test som vi fick reda på det. det var v 10+5 sen 12+5 sen RUL 19+5.
    magen kom ruskigt fort med tvillingar =)
    okej :))
    är du över 35 eller har du det tidigare i släkten? :) funderar på att göra det, men har ingen anledning egentligen, så inte värt pengarna :p

okej :D bara att vänta & se då... spännande :D vore kul med två ;D
Svar på tråden stor mage, tvillingar? (bild)