• Alicia72

Hur sänker man denna gåstol från Akta Graco?

Hej!
    Jag har köpt en gåstol från Akta Graco på Blocket. Tidigare ägarna hade inte använt den på ett bra tag och kom inte ihåg hur man höjde/sänkte den.
    Tänkte att det inte kunde vara så svårt att lista ut men tji fick jag.

Någon som kan hjälpa mig??

Mvh, Alicia
  • Svar på tråden Hur sänker man denna gåstol från Akta Graco?
  • Hannah76

Nu gissar jag bara.. Men det ser ju ut som om den kan "glida" på skenan nedtill? Fins det inga spärrar eller hakar där under?

• Alicia72
    Hannah76 skrev 2012-03-14 12:40:26 följande:
    Nu gissar jag bara.. Men det ser ju ut som om den kan "glida" på skenan nedtill? Fins det inga spärrar eller hakar där under?
    Hej!
    Ja precis, det är den där skenan som gör att man ser att det SKA gå att höja och sänka och fälla ihop.
    Men jag kan inte rubba den. Man känner att det är något som håller emot, något som måste göras innan man kan justera. Men VAD??? Inga spärrar finns.

ALicia
  • Queenie70

Det är "hack" på undersidan av bordet, som man lägger skenan i, i olika lägen.

• EmmaHenke

Det är ett "handtag" under som man drar i samtidigt som man lyfter stolen lite...

• Alicia72
    EmmaHenke skrev 2012-03-14 13:16:20 följande:
    Det är ett "handtag" under som man drar i samtidigt som man lyfter stolen lite...
    Finns tyvärr inget handtag!
  • Alicia72
    Queenie70 skrev 2012-03-14 13:15:04 följande:
    Det är "hack" på undersidan av bordet, som man lägger skenan i, i olika lägen.
    Nej inte det heller, skenorna är fastskruvade. Man kan skruva bort en plastlucka under brickan där det finns ett spår som en skena sitter i. Men man kan fortfarande inte rubba skenan.

Alicia
  • EmmaHenke

Jag har en likadan och på vår är det som ett handtag man skuter framåt under brickan samtidigt som man lyfter stolen. Svårt att förklara och nu är stolen på vinden, hade annars kunnat visa. Hoppas du löser det!

• Alicia72
    EmmaHenke skrev 2012-03-14 13:41:02 följande:
    Jag har en likadan och på vår är det som ett handtag man skuter framåt under brickan samtidigt som man lyfter stolen. Svårt att förklara och nu är stolen på vinden, hade annars kunnat visa. Hoppas du löser det!
    Ja men titta! Den fastskruvade luckan som har som ett spår för skruven, som jag därför slitit och dragit i, gick att dra i om man samtidigt lyfte stolen. Precis som du säger!!

STORT TACK!!

Alicia
Svar på tråden Hur sänker man denna gåstol från Akta Graco?