Lever du ihop med en snarkare - hur lyckas du sova?
Jag lever ihop med en man sedan 6 år som snarkar väldigt högt, för 5 år sen opererade han ena nässkiljeväggen för att den för trång och det blev lite bättre. Men då han hela livet andats genom munnen (även dagtid) fortsätter han att snarka på nätterna. Jag kan inte sova trots öronproppar och nu har vi en bebis hemma (och en 5 åring) så jag kan inte sova med öronproppar.
Sen lillan föddes har han sovit på soffan, hon är nu 6 mån. Dels pga snarkningarna för att vi bägge ska få sova och dels för att hon sover extremt dåligt på nätterna. Vi har försökt att sova ihop men jag sover knappt när han är där inne. Det känns jättehemskt men jag klarar inte av att sova ihop med honom.
Sover han på sidan går det bra men han rullar över på rygg ganska omgående och får dessutom ryggproblem om han sover på sida/mage.
Hur står ni ut, vad har ni för knep? Jag vill inte sova i separata sovrum resten av livet men kan inte sova med en som snarkar som han. Har prövat många olika öronproppar men alla är obehagliga och släpper igenom lite ljud. Han är inte överviktig och dricker väldigt sällan alkohol.
Jag tar upp det har för diskussion titt som tätt men han tycker det är jobbigt och blir irriterad. Han tycker inte att han kan göra något mer nu när näsan är opererad men jag tycker han kan anstränga sig lite mer och "träna" på att andas genom munnen på dagen, då kanske det kommer per automatik på natten så småningom.