• dineme

Högsbo och Kallebäck Gbg ??

Hej !

Kan någon berätta om dessa två ställen , hur är det att bo där ? ( Jag har inte barn) ...

• Svar på tråden Högsbo och Kallebäck Gbg ??
  • Linda1976

Kallebäck är ganska lugnt, mycket pensionärer. Lite bullrigt om man bor längst bort mot väg 40/Bullerplanket. Jag skulle kunna tänka mig att bo där.
    Högsbo känns för mig lite sunkigt, men jag vet inte riktigt varför. 

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • dineme
    Linda1976 skrev 2012-03-14 18:23:49 följande:
    Kallebäck är ganska lugnt, mycket pensionärer. Lite bullrigt om man bor längst bort mot väg 40/Bullerplanket. Jag skulle kunna tänka mig att bo där.
    Högsbo känns för mig lite sunkigt, men jag vet inte riktigt varför. 
    Ok bra... Men är det inte mest höghus i Högsbo..eller mest invandrare (inget fel i det)... 
  • Linda1976
    dineme skrev 2012-03-14 18:26:44 följande:
    Ok bra... Men är det inte mest höghus i Högsbo..eller mest invandrare (inget fel i det)... 
    Jo, många stora hyreskomplex. Huruvida det är invandrartätt vet jag inte.

Kallebäck gillar jag, har en kompis som bott där i flera år. 
  • Hjärtefröjd

Jag hat bott i Kallebäck och trivdes bara bra. Lugnt område inte allt för långt från stan och med bra stormarknader på andra sidan bron.

• Linda1976
    Hjärtefröjd skrev 2012-03-14 18:32:21 följande:
    Jag hat bott i Kallebäck och trivdes bara bra. Lugnt område inte allt för långt från stan och med bra stormarknader på andra sidan bron.
    Japp, Jag Hjärta Ica Maxi !!
  • dineme

...Vad tycker ni om 6000 kr i hyra för 59 m2 i Högsbo... Jag är ju inte Göteborgare men flyttar så fort jag får en lägenhet... Eller Majorna 4.600 kr för 45 m2... Eller kallebäck 45 m2 för 5.500 kr...

• dineme
    Linda1976 skrev 2012-03-14 18:44:14 följande:
    Var i Majorna?

Mariaplan ! Är det skillnad på var i majorna? Alltså dyrare på vissa ställen.. Jag är från en liiiten stad och har inte koll alls.. Har någon tips på bostadssök i Gbg.. Boplats ? Får man nånsin nåt där ??
  • Linda1976
    dineme skrev 2012-03-14 19:07:18 följande:
    Mariaplan ! Är det skillnad på var i majorna? Alltså dyrare på vissa ställen.. Jag är från en liiiten stad och har inte koll alls.. Har någon tips på bostadssök i Gbg.. Boplats ? Får man nånsin nåt där ??
    Mariaplan är centralt och bra Ja, Majorna är ju rätt stort, så lite skillnad är det....

Jag hade INTE valt Högsbo, Majorna eller Kallebäck.... Tror skicket på lgh hade fått avgöra, om inte 1000:-lappen i skillnad på hyran spelar nån större roll.  
  • dineme
    Linda1976 skrev 2012-03-14 19:50:56 följande:
    Mariaplan är centralt och bra Ja, Majorna är ju rätt stort, så lite skillnad är det....

Jag hade INTE valt Högsbo, Majorna eller Kallebäck.... Tror skicket på lgh hade fått avgöra, om inte 1000:-lappen i skillnad på hyran spelar nån större roll.  
    Åh vad bra : för den lantlolla Solig jag är att få lite insides info ! Jag kommer inte åka och se på Högsbo... Vet du något om boplats.se ? Har man nån chans där...Jag är registrerad men... 
Svar på tråden Högsbo och Kallebäck Gbg ??