• Anonym (blöder)

Blödning vid operation

Jag opererade ut mina pip-implantat i fredags, fick därefter en blödning i ena bröstet. Jävla otur! Det är nu lite ömt, spänt, och mer än dubbelt så stort som det andra bröstet. Har väl ca 75A på ena och ca D på andra. Stooor skillnad alltså pga blödningen. Ser ut som de bara plockat ut ett implantat. Mailade bild till sköterskan som i sin tur mailade till kirurgen. Bedömning blev att jag skulle åka till akuten, så jag gjorde det.

Väl på plats tyckte de inte att det var så alarmerande (den unga AT-läkarens ord), kom även en kirurg och förklarade att kroppen kommer sköta om det här själv. Kommer dock ta några veckor . Kul... Skulle det bli värre får jag åka in och tömma bröstet. Detta var i lördags och det har blivit lite lite större sen dess, men jag har inte särskilt ont.

Finns det någon som haft en blödning i bröstet (el någon annanstans) och inte åtgärdat det direkt, utan låtit kroppen "ta hand om" det själv? Berätta gärna i så fall.

• Svar på tråden Blödning vid operation
  • Anonym (blöder)

För övrigt ska inte styckeindelningen se ut så där, familjelivs fel. Störande.

• Anonym

Att man inte i första läget tömmer beror på att man då riskerar att få en infektion.

Jag har inte mycket hjälp/tröt att komma med dock mer än att jag lider med dig. Jag fick en blödning efter en titthålsop, och magen har antagit enorma proportioner. Samma sak här, att vänta och låta kroppen ta hand om det, men tappa om det blir större. Och att dte kan ta lååååååång tid innan kroppen tagit hand om allt blodet.

Gått ett par veckor, och inte har den minskat synligt i omfång, däremot är den närmast smärtfri vilket är ett framsteg. Så bara väänta..

• Anonym

Ja, jag har varit med om det efter bröstoperation. Det blev en ny operation för att stoppa blödningen. Det blev också dränage från det bröstet. Jag skulle ha försökt ta mig tillbaks till kliniken istället om jag var du. Hur har det gått nu?

• Anonym (blöder)

Nu har det gått 5 dagar sedan blödningen, fick den dagen efter operationen. Ingen skillnad alls. Jag åkte tåg samma dag som op, men självklart strulade det så det blev buss i 5-6 timmar och sedan taxi i två. Samt gåspringa och stå ute och frysa, inte så bra för en bröstmuskel.... Minns jag tänkte att detta kan aldrig gå väl. Kliniken ligger ca 60-70 mil bort, därför jag försöker undvika det. De sa ju på akuten at det inte var någon fara, så jag kan väl bara försöka lita på dem. Jag har inte särskilt ont men det ser ju ut detvärre. Storleksmässigt. Inga blåmärken el dylikt förresten, men det kanske inte är vanligt ändå...? Fick man för man ville ta ut dem... :/.

Titthålsop- Hur lång tid tog det då på ett ungefär, innan du såg någon skillnad?

Bröstop- Satte du in implantat eller plocka du ut dina, kanske är olika hur de gör?

• Anonym (blöder)

Titthålsop- sorry, du är ju mitt i "processen" du med :/.

• Anonym (titthålsop)

Ingen fara. Första veckan gjorde det ju bara mer och mer ont, och blev större och större. Sen var jag till läk, då var första dagen då smärtan var liite mindre (man kunde dock inte röra magen) så de antog att blödningen avstannat och det verkar stämma. För den dess har smärtan vikt mer och mer.

Men storleken är som sagt lika, jag läste dock att det tar minst 2 v innan kroppen börjar kunna ta hand om hematomet, och att den då drar till sig vätska för att "spä ut" blodet, så då kan "svullnaden" bli större. Om det alltid stämmer vet jag inte, men än har det inte hänt mig dock. Dock är magen idag mjukare än för en v sen (idag 2 v sen op), vilket jag hoppas är ett bra tecken.

Jag var gul och blå och grön ("blåmärken") på magen efter 1 v (och innan med), men det är idag helt borta. Så jag hoppas och tror att kroppen håller på och tar hand om det. Dock så de vägrade till mig säga hur lång tid det kunde ta innan det var helt borta, mer än "kan ta lååång tid, många veckor" :( Jättekul se gravid ut.. Inte. Fast du lär ju ha det ännu värre iom att dte är bröstet :(

• Anonym (blöder)

Men stackars! Jag har ju inte haft ont iaf, utan ser mest ut som ett freak. Ännu större säger du, jisses. Då kommer jag nog inte kunna gå tillbaks till jobbet på ett bra tag =). Vi får hoppas vi haft nog med otur nu!
    Själv har jag åkt på en förkylning, hostar som en galning och har hög feber. Andra dagen nu så borde väl vara bättre till i morgon. Känns rejält när jag hostar.

Hoppas på tillfrisknande nu, för oss båda!

• Anonym (blöder)

Nu blev det knas igen med stycket, kasst.

• Anonym

Jag är anonym 3 då, och det var efter bröstförminskning med ankarärr. Dom var jättenoga med att man skulle få hjälp och även noga med att fixa återbesök efter en vecka för att se hur det gått.

• Anonym (blöder)

Önskar att kliniken kunde ligga lite närmare och inte 70 mil bort, men inte mycket att göra åt. Får helt enkelt förlita mig på sjukhuspersonalen som kollade bröstet på akuten här hemma. Enligt dem var ingen fara, men skulle som sagt ta flera veckor. Idag är det 2 veckor sen op och det är ingen som helst skillnad :(.

Läste om en tjej och hennes ärr sprack efter två veckor pga (blödnings)trycket. Hennes läkare på kliniken klämde sedan ut resterande blod. Storlekskillnaden minskade mycket efter det, men det tog ytterligare några veckor innan svullnaden lagt sig helt. Så det är bara att vänta ut helvetet, lär ju ta en månad eller två :(.

• Sinne12

Är det någon tröst har min mage nu minskat en aniiing. Om man tittar noooga...

• Anonym (blöder)

Har den? Men gud vad bra/kul att höra!!! =)

Svar på tråden Blödning vid operation